BMW Luxury Touring Community banner
41 - 60 of 143 Posts
Świetnie, wszystko rozumiem. Teraz muszę spróbować naprawić swój.
Zebrałem 5 jednostek ABS 3 - 3 z BMW 1150 i 2 z k1200 LT, nie zabraknie mi części
Cześć Chris,

Możesz użyć wielu wewnętrznych części pomiędzy różnymi modelami, z wyjątkiem tych 3 rzeczy, które są specyficzne dla każdego modelu (K1200LT, K1200RS/GT, R1150RT ....):

1/ Płytka elektroniczna jest specyficzna dla danego modelu

2/ Zawór nadmiarowy jest oznaczony kolorami. Nawet w tym samym modelu jednostki przednie i tylne są czasami różne. Widziałem niebieskie, żółte, białe, zielone kropki koloru na górze czarnej nasadki.
Zawory te służą do stabilizacji ciśnienia wytwarzanego przez pilota po pociągnięciu dźwigni hamulca.

Image


3/ Tłok integralny znajdujący się w pierwszej sekcji urządzenia. Zależy to od tego, czy jest to ABS integralny, czy pół-integralny.

Image



O ile możesz zamówić odpowiednie uszczelki (FPM) i wymienić je wszystkie, a także mieć możliwość sprawdzenia 4 wewnętrznych czujników ciśnienia (GS911 może to zrobić), możesz być w stanie odbudować działającą jednostkę.
Te czujniki ciśnienia i silniki prądu stałego są najbardziej problematycznymi częściami.
Niektóre elementy na płycie głównej mogą ulec uszkodzeniu z powodu problemu z jednym lub dwoma silnikami prądu stałego, ale jest to mniej więcej prosta naprawa.

Powodzenia,
 
Cześć,

Oto zdjęcie, aby potwierdzić, gdzie te części powinny być włożone:
Usunąłem pierścień, aby pokazać lokalizację.
Mały bolec ze sprężyną powinien znajdować się w otworze skierowanym w stronę dużego czarnego zaworu ciśnieniowego (na górze na tym zdjęciu). Długi mały w drugim małym otworze.
Właśnie rozebrałem kolejny egzemplarz i to na pewno jest poprawne. Moja teoria jest taka, że sprężyna i króciec to zawór jednokierunkowy, dzięki czemu po zwolnieniu dźwigni hamulca płyn jest zmuszany do powrotu w inny sposób i myślę, że byłoby to zrobione w celu odpowietrzenia pęcherzyków podczas procesu odpowietrzania, tzn. aby pęcherzyki po prostu nie przemieszczały się tam i z powrotem.
 
Świetne informacje tutaj, dzięki wszystkim! Właśnie wyjąłem moduł ABS z mojego 03 LT, przedni układ podejrzany z możliwym uszkodzonym silnikiem zgodnie z testem diagnostycznym. Filtr był zdecydowanie bardzo brudny.. a także zbiornik przedniego obwodu. Czy ktoś ma schemat, które piny obsługują silniki? Chciałbym podłączyć 12 V do przedniego silnika, aby sprawdzić, czy się włączy, zanim go rozbiorę.
 
Te piny są W ŚRODKU urządzenia, ale są dostępne bez przerywania żadnych ścieżek płynów. Wystarczy zdjąć pokrywę obok dużego złącza, a zobaczysz piny silnika.
 
Nie, ścieżka od złącza nie prowadzi bezpośrednio do silników, są obwody, które je kontrolują na płytce drukowanej. Musisz usunąć tę osłonę i płytkę drukowaną, aby dostać się do silników.
 
Dzięki za odpowiedź John!! Więc zdjąłem osłonę.. Przyłożyłem + do czerwonego zacisku i uziemiłem czarny zacisk, a silnik nie działa. Zrobiłem to samo dla tylnego silnika i działa bez zarzutu. Elektryka wygląda dobrze.. Wygląda na to, że będę szukał silnika..
 

Attachments

Anton, daj mi znać, za ile sprzedajesz silnik. Zdemontowałem przednią pompę obwodu i udało mi się ją uruchomić z drugim dobrym silnikiem. Wygląda na to, że powinienem dać radę tylko z jednym silnikiem. Dzięki!
 
Rozpoczynam demontaż jednostki dawcy z R1150.. Silnik przedniego obwodu nie obraca się, silnik tylnego obwodu jest w porządku. Zamienię pompę i silnik z tyłu, aby użyć ich w moim przednim obwodzie. Podczas rozkładania silnika dawcy wypadły małe części wewnętrzne (nie jestem do końca pewien skąd...), których nie widziałem w mojej jednostce... czy to byłoby normalne między modelami (mój to KLT)?
 

Attachments

Widziałem je również w innych jednostkach. Może twoje były takie jak te.
 

Attachments

Cześć,

John, mała część i mała sprężyna nie znajdują się w czerwonym okręgu na twoim zdjęciu. A pozostałe części w czerwonym okręgu nie mogą zostać usunięte bez zniszczenia obudowy. W rzeczywistości ten mały bolec i sprężyna są ukryte przez aluminiowy pierścień tuż za elektrozaworem.
Oto kilka zdjęć, jeśli to może pomóc:
Image

Image
 
Oba służą do dociskania do piłki, którą widać na środku, nie jestem pewien, jak utrzymać je na miejscu podczas ponownego montażu.
 
Przepraszam John, ale żaden z nich nie naciśnie środkowej kulki. Środkowa kulka jest naciskana tylko przez czarny tłok. A czarny tłok jest przesuwany przez solenoid. Ale te 2 małe części są ukryte w 2 małych wnękach za aluminiowym pierścieniem i razem są tam, aby kontrolować prędkość czarnego tłoka i rodzaj skrótu dla płynu hamulcowego. W moim poprzednim komentarzu, na drugim zdjęciu, usunąłem pierścień i widać 2 małe elementy częściowo wystające z otworów. Pierścień utrzyma je w otworach, a następnie można włożyć czarny tłok i wreszcie solenoid nad tłokiem.
 
Dobrze wiedzieć, ponieważ nie widziałem, jak można je ustawić w linii z piłką. To wszystko ma teraz więcej sensu, dziękuję. Zaktualizuję moje zdjęcia, aby to odzwierciedlić.
 
  • Like
Reactions: Cefoul
To wiele wyjaśnia, Cefoul!! Dzięki za zamieszczenie zdjęć! (Wróciłem też i zobaczyłem, gdzie zamieściłeś zdjęcia w poście nr 34) Kiedy rozebrałem obudowę dawcy, uszczelki typu o-ring wyszły razem z jedną z podkładek, dlatego te małe części wyszły. W moim przypadku uszczelki typu o-ring pozostały w środku, dlatego nie widziałem, jak wychodzą. Co za ulga! Czy muszę je wyjąć do czyszczenia, czy po prostu złożyć ponownie?
 

Attachments

Dla "gumowego" oringu zalecam usunięcie ich i przymocowanie do elektrozaworu. Aby mieć pewność, że będą w prawidłowej pozycji.

Zawsze chodzi o to, "ile razy zamierzasz ponownie otworzyć to coś?"
Na moim urządzeniu zdemontowałem wszystko, co było możliwe, wyczyściłem wszystkie części, wymieniłem każdą uszczelkę i oring (EPDM, a nie NBR) i nałożyłem trochę smaru silikonowego (specjalnego do części hamulcowych) tam, gdzie było to potrzebne.
Ten system wymaga dużej dbałości o oringi, filtry siatkowe, czujniki ciśnienia, pompy hydrauliczne i silniki. Tylko elektroniczna płyta główna nie wymaga serwisu (jeśli nie ma spalonego elementu).

Ale tak zwykłem robić i nie mogę mówić za innych.
Tak długo, jak mogę znaleźć części, jestem gotów zrobić to ponownie, jeśli moje urządzenie zawiedzie w przyszłości, ponieważ naprawdę lubię ten wspomagany system hamulcowy i nie wyobrażam sobie ominięcia tego ustawienia.
 
41 - 60 of 143 Posts