Cześć,
Jeśli chodzi o te elementy, nie jest łatwo powiedzieć, skąd pochodzą, ale przynajmniej nie ma małych części wewnętrznych.
Czy odłączyłeś płytkę od obudowy?
Jeśli chodzi o samą płytkę, wiele osób uważa, że płyn hamulcowy wyciekł na kartę, ponieważ wygląda na mokrą. Chociaż najczęściej jest to lakier ochronny przed wilgocią.
Nie widzę zdjęcia płytki. Drugie zdjęcie to płyta.
Cześć Cefoul,
Oto zdjęcia płytki. Próbowałem uzyskać jak najwyższą rozdzielczość.
Moje dotychczasowe obserwacje/wnioski są następujące:
1- Płytka została odłączona od aluminiowej osłony podczas mycia.
2- 1. hipoteza: Najbardziej rozsądną teorią jest to, że małe metalowe elementy na wcześniejszych zdjęciach musiały zostać uwolnione z płytki (a nie zmyte z obudowy do komory płytki).
3-
Niezależnie od tego, skąd pochodzą, posiadanie tak wielu maleńkich metalowych części zmytych z płytki mogło spowodować sporadyczne zwarcia sugerowane przez pliki dziennika MotoScan.
4- Zwróć uwagę na żółtawo/pomarańczowe obszary, które są cienką, suchą pozostałością pokrywającą 4/5 powierzchni od dołu. Dużo suchej warstwy zostało zmyte, ale wciąż można znaleźć (wiele z nich) między stopkami elementów przylutowanymi do płytki. (szczególnie największy element IC).
5- Nawet jeśli folia nie powinna być przewodząca, może wiązać i utrzymywać metalowe elementy, powodując zwarcia.
6- Z tak wieloma małymi metalowymi częściami luźnymi w płynie hamulcowym, to one mogły spowodować zwarcia na płytce.
Teraz robię następujące czynności, cm po cm:
A- Sprawdzam płytkę pod kątem możliwych nieprawidłowości (spalone elementy, spalone miejsca, luźne nóżki/połączenia itp.) powiększając zrobione zdjęcia. Mikroskop jeszcze nie dotarł :-(
B- Skupiam się bardziej na dolnej stronie płytki (obie strony). Powodem jest to, że jeśli powyższa teoria jest poprawna, małe metalowe elementy powinny pokrywać płytkę od dołu, a tym samym większe ryzyko problemów w tym miejscu. Ale wszędzie z małą przestrzenią (jak między stopkami elementów) jest potencjalny obszar problemowy.
C- Istnieją dwa specyficzne obszary (czerwony kwadrat), w których mogą wystąpić brakujące lub luźne punkty lutownicze do naprawy. Co tam widzisz w małych otworach? Kiedy mikroskop będzie dostępny, można je łatwo określić.
D- Pozostałe oznaczone (strzałki) pokazują żółto/pomarańczowe pozostałości między stopkami.
Z poważaniem
Farugh