BMW Luxury Touring Community banner
61 - 80 of 143 Posts
Świetnie, wszystko rozumiem. Teraz muszę spróbować naprawić swój.
Zebrałem 5 jednostek ABS 3 - 3 z BMW 1150 i 2 z k1200 LT, nie zabraknie mi części, mam pracę na tę zimę.
W międzyczasie zamówiłem emulator w Polsce i zamontuję go w moim motocyklu. Podzielę się z wami moimi wrażeniami.
Cześć, mam nadzieję, że twoja praca poszła dobrze i twoja jednostka działa. Mam problem z K12LT 2008 i najprawdopodobniej potrzebuję płytki drukowanej. Czy sprzedałbyś mi ją po rozsądnej cenie, jeśli działa?
Również zainteresowany czujnikami P, jeśli są dostępne.
Dziękuję bardzo
Farugh
 
Cześć Chris,

Możesz użyć wielu wewnętrznych części między różnymi modelami, z wyjątkiem tych 3 rzeczy, które są specyficzne dla każdego modelu (K1200LT, K1200RS/GT, R1150RT ....):

1/ Płytka elektroniczna jest specyficzna dla danego modelu

2/ Zawór nadmiarowy jest oznaczony kolorami. Nawet w tym samym modelu jednostki przednie i tylne są czasami różne. Widziałem niebieskie, żółte, białe, zielone kropki koloru na górze czarnej nasadki.
Zawory te służą do stabilizacji ciśnienia wytwarzanego przez pilota po pociągnięciu dźwigni hamulca.

View attachment 175268

3/ Tłok integralny znajdujący się w pierwszej sekcji urządzenia. Zależy to od tego, czy jest to ABS integralny, czy pół-integralny.

View attachment 175269


O ile możesz zamówić prawidłowe uszczelki (FPM) i je wszystkie wymienić, a także mieć możliwość sprawdzenia 4 wewnętrznych czujników ciśnienia (GS911 może to zrobić), możesz odbudować działającą jednostkę.
Te czujniki ciśnienia i silniki prądu stałego są najbardziej problematycznymi częściami.
Niektóre elementy na płycie głównej mogą ulec uszkodzeniu z powodu problemu z jednym lub dwoma silnikami prądu stałego, ale jest to mniej więcej łatwa naprawa.

Powodzenia,
Dzięki za bezcenne informacje. Myślę, że mój problem tkwi w płytce drukowanej, która wykazuje oznaki sporadycznego zwarcia (nie może komunikować się z jednostką sterującą silnika).
Wspomniałeś, że płytę główną można łatwo naprawić. Gdzie powinienem szukać, co wymienić? Nie widzę żadnych przepalonych kondensatorów ani spalonych elementów.
Dziękuję za wszystkie miłe wskazówki i sugestie.
Z poważaniem
Farugh
 
Cześć,

Zanim spróbujesz naprawy, musisz mieć narzędzie, które może zdiagnozować system. Może to być system GS911 lub ISTA D. Istnieją cenne narzędzia, które mogą dostarczyć informacji o tym, co jest uszkodzone w samej jednostce. Szczególnie dla czujników ciśnienia, które są najbardziej problematycznymi częściami do wymiany ze względu na brak dostępnych części zamiennych.

W przypadku płytki drukowanej spójrz i sprawdź elementy zaznaczone na tym zdjęciu. Zazwyczaj to one ulegają uszkodzeniu.

Czerwony znacznik: 2x Mosfet dla silników
Niebieski znacznik: 2x Mosfet dla elektrozaworów ABS
Żółty znacznik: 1x główna dioda dla +12V DC dla silników
Zielony znacznik: 2x przełączniki zasilania Hitfet

Image


Czerwone i niebieskie mosfety można usunąć, a płytka nadal będzie się komunikować, oczywiście z błędem.
Żółte i zielone są obowiązkowe dla systemu. Jeśli ulegną uszkodzeniu, płytka w ogóle nie będzie działać.

Sprawdź również piny w złączu. Czasami piny mogą się przesunąć do tyłu, co powoduje brak kontaktu z wiązką przewodów motocykla.

Powodzenia.
 
Dzięki Cefoul za szczegółowe informacje. Na komponentach nie widać żadnych zewnętrznych oznak spalenia. Problem zaczął się, gdy czasami można było usłyszeć, jak pompy działają dalej po teście własnym za każdym razem, gdy przekręcało się kluczyk. Później pompy zawsze uruchamiały się natychmiast po przekręceniu kluczyka. Użycie aplikacji Motoscan pokazało kody błędów 430F i 440F "Błąd kodowania". Na podstawie logów wsparcie Motoscan zasugerowało "sporadyczne zwarcie" gdzieś pomiędzy ABS, złączem OBD i ECU. Po otwarciu ABS wewnątrz komory było mokro z powodu uszkodzonych uszczelek. Oczyszczono ultradźwiękami i wypadło mnóstwo małych, błyszczących metalowych kawałków. Po czyszczeniu nie otrzymuję już kodów błędów, ani nie mogę odczytać "identyfikacji". Czyszczenie kodów również się nie udaje. Wygląda na to, że jednostka ABS nie może już komunikować się z aplikacją. Z drugiej strony aplikacja nadal ma dostęp do jednostki sterującej silnikiem i może odczytywać i czyścić kody błędów związane z czujnikiem Halla itp. Jaki byłby najbardziej prawdopodobny powód, dla którego ABS nie może komunikować się z aplikacją ani z ECU? Z góry dziękuję. Pozdrawiam
 
Cześć,

Tak długo, jak płytka może zainicjować swoją procedurę, nie potrzebuje żadnej innej wewnętrznej części. Mam na myśli, że możesz odłączyć silniki, elektrozawory i 2 czujniki ciśnienia, zachowując tylko płytkę.
Jeśli komunikacja zawodzi, albo występuje problem ze złączem (sprawdź piny), albo jeden lub kilka elementów jest uszkodzonych.
Musisz mieć pewną wiedzę na temat elementów elektronicznych, aby rozwiązać problem. Chyba że znasz kogoś, kto może to dla ciebie sprawdzić.
Moim skromnym zdaniem nie ma miejsca na zgadywanie.

Czy wymieniłeś płytkę? Ponieważ "błąd kodowania" oznacza, że płytka nie pasuje do twojego roweru. Kodowanie odbywa się za pomocą fizycznego okablowania. Różne piny są połączone z masą w stosunku do silnika.
Czy wyczyściłeś płytkę w kąpieli ultradźwiękowej? Jeśli tak, czy robiłeś to wcześniej, czy to twój pierwszy raz?

Jeśli nie i na podstawie twojego opisu, sprawdź ponownie wszystkie piny głównego złącza. Przepraszam za powtórzenie.
Jeśli możesz mieć drugą płytkę, nawet jeśli nie jest ona przeznaczona do tego samego silnika, spróbuj podłączyć ją do wiązki przewodów roweru i uruchomić diagnostykę. Aby potwierdzić, że wiązka przewodów jest w porządku.

Nie jest łatwo zdalnie prowadzić kogoś. Wiele różnych rzeczy może prowadzić do tego samego punktu awarii.
 
Świetnie, wszystko rozumiem. Teraz muszę spróbować naprawić mój.
Zebrałem 5 jednostek ABS 3 - 3 z BMW 1150 i 2 z k1200 LT, nie zabraknie mi części, mam pracę na tę zimę.
W międzyczasie zamówiłem emulator w Polsce i zamontuję go w moim motocyklu. Podzielę się z wami moimi wrażeniami.
Cześć ChrisFrench i dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami. Szukam tymczasowego rozwiązania, podczas gdy pracuję nad naprawą jednostki ABS. Czy próbowałeś emulatora? Czy jest wystarczająco mocny pod względem prędkości, np. 130 km/h i/lub przy dużym obciążeniu?
Dziękuję
Pozdrawiam
 
Cześć,

Tak długo, jak płytka może zainicjować swoją procedurę, nie potrzebuje żadnej innej wewnętrznej części. Mam na myśli, że możesz odłączyć silniki, elektrozawory i 2 czujniki ciśnienia, zachowując tylko płytkę.
Jeśli komunikacja zawodzi, albo występuje problem ze złączem (sprawdź piny), albo jeden lub kilka elementów jest uszkodzonych.
Musisz mieć pewną wiedzę na temat elementów elektronicznych, aby rozwiązać problem. Chyba że znasz kogoś, kto może to za ciebie sprawdzić.
Moim skromnym zdaniem nie ma miejsca na zgadywanie.

Czy wymieniłeś płytkę? Ponieważ "błąd kodowania" oznacza, że ​​płytka nie pasuje do twojego roweru. Kodowanie odbywa się za pomocą fizycznego okablowania. Różne piny są połączone z masą względem silnika.
Czy wyczyściłeś płytkę w kąpieli ultradźwiękowej? Jeśli tak, czy robiłeś tego typu rzeczy wcześniej, czy to twój pierwszy raz?

Jeśli nie i na podstawie twojego opisu, sprawdź ponownie wszystkie piny głównego złącza. Przepraszam za powtórzenie.
Jeśli możesz mieć drugą płytkę, nawet jeśli nie jest ona przeznaczona do tego samego silnika, spróbuj podłączyć ją do wiązki przewodów roweru i uruchomić diagnostykę. Aby potwierdzić, że wiązka przewodów jest w porządku.

Nie jest łatwo zdalnie prowadzić kogoś. Wiele różnych rzeczy może doprowadzić do tego samego punktu awarii.
Cześć ponownie i dzięki.
Pierwszy raz używam czyszczenia ultradźwiękowego (US) płytki. Wcześniej umyłem obudowę aluminiową za pomocą US i udało się usunąć dużo brudu, który wcześniej nie ruszał się za pomocą rozpuszczalników. Mogę to polecić. Mam urządzenie 10-litrowe z 4 przetwornikami o łącznej mocy 240W, ale maszyna 6-litrowa jest wystarczająco duża do pracy, ponieważ lepiej jest czyścić część po części. Cena ok. 120 euro.
Martwiłem się (i nadal się martwię), że US może uszkodzić elementy elektroniczne, ale z drugiej strony to jak "słyszenie" dźwięku pod wodą (@ 40 kHz), więc powinno być nieszkodliwe, mam nadzieję.

Nie mam innej płytki do przetestowania.
Następnie zamierzam poszukać możliwych pęknięć na płytce i spróbować przelutować podejrzane obszary.
Czy miałeś problemy takie jak ciągła praca pompy po włączeniu kluczyka?
A także problem ze światłem stopu włączającym się i wyłączającym oraz prawym kierunkowskazem włączonym tak długo, jak pompa pracuje.
Piny złącza są wszystkie w porządku.
Sprawdzę również wiązkę przewodów, ale potrzebowałbym lepszego schematu okablowania, jeśli ktoś byłby tak miły, aby się nim podzielić.
Dzięki
Farugh
 
Cześć,

Dziękuję za szczegóły dotyczące myjki ultradźwiękowej, ale znam to narzędzie. Używam go do czyszczenia części mechanicznych i płyt elektronicznych.
Większość ludzi popełnia błąd, czyszcząc nim urządzenia elektroniczne, ponieważ używają silnego środka czyszczącego lub zwykłej wody. Miękki środek czyszczący i woda demineralizowana to klucze do płyt. I żadnej gorącej wody i nie więcej niż 10 minut.
Wszelkie ślady cieczy muszą zostać usunięte przed podłączeniem do źródła zasilania. Używam alkoholu izopropylowego do zakończenia procesu czyszczenia i sprężonego powietrza do usunięcia wody.
To są zasady, których przestrzegam i nigdy nie miałem problemu z US.

"Pompa pracuje w sposób ciągły po włączeniu kluczyka" dzieje się, gdy:
  • Płyta nie jest przeznaczona do Twojego silnika, zamieniona płyta
  • Jeden z kontaktów hamulca jest otwarty, sprawdź kontakt dźwigni ręcznej i kontakt dźwigni nożnej. Oba powinny być zamknięte, gdy nie jest wykonywana żadna czynność.
  • Płyta wykrywa niskie ciśnienie w jednym z obwodów koła i próbuje zwiększyć ciśnienie. Może się to również zdarzyć, jeśli jeden lub oba przetworniki ciśnienia są uszkodzone.

Czy możesz zamieścić wyraźne zdjęcie swojej płyty, takie jak to, które zamieściłem wcześniej? Obie strony, na wszelki wypadek, gdybym mógł coś zauważyć.
 
Dzięki Cefoul za dobre rady!
Użyłem zwykłej wody (w naszym rejonie jakość wody jest bardzo wysoka i czysta, ale oczywiście nie jest zdemineralizowana) z bardzo słabym środkiem czyszczącym, normalnie używanym do czyszczenia kuchni, ale z dużą ilością wody. Temp. 40C. Zrobiłem to 2x10 minut, a następnie wysuszyłem suszarką do włosów. Mam więc nadzieję, że nie zostało to uszkodzone przez czyszczenie US.
Jeśli chodzi o 3 alternatywy, płyta nie została zmieniona, przełączniki hamulców zostały przetestowane, kiedy kilka tygodni temu wymieniłem przewody hamulcowe na przewody ze stali nierdzewnej.
Zatem Twój 3. scenariusz jest najbardziej prawdopodobny.

Jest problem z odpowietrzaniem układu. Spróbuję to wyjaśnić.
Odpowietrzałem już co najmniej 10 razy, ponieważ wielokrotnie demontowałem i montowałem urządzenie. Przeważnie podczas odpowietrzania pierwszy króciec działa dobrze i nie ma pęcherzyków powietrza. Ale wysoki króciec i ostatni (krótki) nic nie wychodzi! Ani płynu, ani pęcherzyków, niezależnie od tego, ile razy odpowietrzam. Najczęściej dzieje się tak w przypadku obwodu przedniego, ale także tylnego. Zatem po obejściu i odpowietrzeniu króćca 1, 2, 3 co najmniej 3-4 razy poddaję się i przestaję odpowietrzać, ponieważ nic się nie dzieje z innymi króćcami.
Dotyczy to przodu i tyłu.
W zeszłym tygodniu z nieznanych powodów odpowietrzanie przodu i tyłu przebiegło pomyślnie i płyn/pęcherzyki wydostały się ze wszystkich 6 króćców. Kiedy przekręciłem kluczyk, pompa zatrzymała się po 30 sekundach (NIE normalna 1-2 sekundy inicjalizacji, ale działała przez 30-60 sekund) i zatrzymała się, co bardzo mnie ucieszyło. Jednak brak sygnału, brak komunikatów o błędach, nic i zielony sygnał skrętu po prawej stronie był cały czas włączony.
Wiele kliknięć z przekaźników, jeden niebieski i jeden żółty.
Myślę, że Twoja alternatywa 3 ma najwięcej sensu, co dalej zbadam. Czekam na otrzymanie mikroskopu cyfrowego, aby zbadać płytę pod kątem pęknięć. Kiedy ponownie zdemontuję urządzenie, wyślę zdjęcia.
Czy uważasz, że powinienem całkowicie zdemontować całą jednostkę do ostatniego mycia i czyszczenia, czy wystarczy US bez otwierania 2 kopuł i połączeń wysokociśnieniowych?

Z poważaniem
 
Cześć,

Wiadomością wysłałem 3 pliki PDF związane ze schematem elektrycznym ABS. Powinieneś je pobrać, jeśli chcesz sprawdzić okablowanie.

Przed ponownym otwarciem urządzenia, pierwszą rzeczą do poprawienia jest błąd komunikacji z narzędziem diagnostycznym i dziwna rzecz, która występuje z zielonym kierunkowskazem:

Po przekręceniu kluczyka pompa zatrzymała się po 30 sekundach (NIE normalna inicjalizacja 1-2 sekundy, ale trwała 30-60 sekund) i zatrzymała się, co było bardzo miłe. Jednak brak sygnału, brak komunikatów o błędach, nic i zielony kierunkowskaz po prawej stronie był cały czas włączony.
Nie ma sensu tracić czasu i płynu hamulcowego na wykonywanie wielu sekwencji odpowietrzania, jeśli płyta nie działa poprawnie. Spróbuj podłączyć tylko płytę, odłącz silniki, elektrozawory i czujniki ciśnienia. Jeśli płyta nie odpowiada, oczywisty jest problem ze złączem lub elementami elektronicznymi.

Po uruchomieniu płyty i naprawieniu dziwnego zachowania z kierunkowskazem, możesz ponownie podłączyć części wewnętrzne i zdiagnozować całe urządzenie.
Będziesz w lepszej pozycji, aby oszacować, czy musisz ponownie zdemontować moduł, aby go wyczyścić.

W jednej z Twoich wiadomości pisałeś o małych częściach, które wypadły podczas demontażu urządzenia. Mam nadzieję, że udało Ci się poprawnie złożyć wszystkie części.

Ten moduł jest arcydziełem inżynierii łączącym elementy elektroniczne, mechaniczne i hydrauliczne. Fakt, że żaden dostawca nie może dostarczyć części zamiennych, sprawia, że naprawa jest dość trudna i wymaga naprawdę wysokiego poziomu precyzji.

Pamiętaj, że ostatecznie ten moduł ma Twoje życie w swoich rękach... Pomyśl o jeździe z dużą prędkością i napotkaniu całkowitej awarii modułu bez hamulców. Może to stać się śmiertelnym "końcem gry" dla Ciebie i dla ludzi wokół Ciebie.

Przepraszam, ale muszę napisać te słowa o realnym ryzyku, jakie możesz napotkać podczas otwierania i naprawy tego wspomaganego układu hamulcowego.
To nie tylko moduł ABS. Jeśli zawiedzie na drodze, nie masz w ogóle hamulca. To wszystko. (nie rozśmieszaj mnie "resztkową zdolnością hamowania", z której BMW jest dumne w przypadku tego urządzenia)

Pozdrawiam,
 
Dzięki Cefoul, cenne instrukcje do naśladowania przy następnej próbie.
Odpowiedziałem na Twoją inną wiadomość z 3 plikami. Nie mogłem otworzyć plików i zostawiłem mój e-mail na wypadek, gdybyś mógł wysłać pliki e-mailem.
Z poważaniem
Farugh
 
Cześć,

Wysłałem wiadomością 3 pliki PDF związane ze schematem elektrycznym ABS. Powinieneś je pobrać, jeśli chcesz sprawdzić okablowanie.

Przed ponownym otwarciem urządzenia, pierwszą rzeczą do poprawienia jest błąd komunikacji z narzędziem diagnostycznym i dziwna rzecz, która występuje z zielonym kierunkowskazem:

Nie ma sensu tracić czasu i płynu hamulcowego na wykonywanie wielu sekwencji odpowietrzania, jeśli płyta nie działa poprawnie. Spróbuj podłączyć tylko płytę, odłącz silniki, elektrozawory i czujniki ciśnienia. Jeśli płyta nie odpowiada, to oczywisty problem z złączem lub elementami elektronicznymi.

Po uruchomieniu płyty i naprawieniu dziwnego zachowania z kierunkowskazem, możesz ponownie podłączyć części wewnętrzne i zdiagnozować całą jednostkę.
Będziesz w lepszej pozycji, aby oszacować, czy musisz ponownie zdemontować moduł, aby go wyczyścić.

W jednej z Twoich wiadomości pisałeś o małych częściach, które wypadły podczas demontażu urządzenia. Mam nadzieję, że udało Ci się poprawnie złożyć wszystkie części.

Ten moduł to arcydzieło inżynierii łączące elementy elektroniczne, mechaniczne i hydrauliczne. Fakt, że żaden dostawca nie może dostarczyć części zamiennych, sprawia, że naprawa jest dość trudna i wymaga naprawdę wysokiego poziomu precyzji.

Pamiętaj, że ostatecznie ten moduł ma Twoje życie w swoich rękach.... Pomyśl o jeździe z dużą prędkością i napotkaniu całkowitej awarii modułu bez hamulca. Może to stać się śmiertelnym "końcem gry" dla Ciebie i dla ludzi wokół Ciebie.

Przepraszam, ale muszę napisać te słowa o realnym ryzyku, jakie możesz napotkać podczas otwierania i naprawy tego wspomaganego układu hamulcowego.
To nie tylko moduł ABS. Jeśli zawiedzie na drodze, nie masz w ogóle hamulca. To wszystko. (nie rozśmieszaj mnie "resztkową zdolnością hamowania", z której BMW jest dumne w tym urządzeniu)

Pozdrawiam,
Drogi Cefoul,
Dziękuję za poświęcony czas na wsparcie! Słyszałem Cię wyraźnie i w pełni zgadzam się, że w ogóle nie warto ryzykować tutaj skrótów.

Następnie chciałem wyjaśnić jedną z uwag w Twojej powyższej wiadomości, a także poprosić o opinię na temat załączonego zdjęcia.

Wspomniane małe metalowe elementy wypadły, gdy czyściłem płytę w kąpieli U-S, a nie obudowę.

Byłem przekonany, że te elementy to drobne wióry aluminiowe z procesu obróbki obudowy i dostały się tam z powodu uszkodzonych podkładek.
Po otwarciu komory elektronicznej płyta była jeszcze mokra od płynu hamulcowego. Tylko ok. 2 cm płyty od góry było suchych. Reszta płyty była mokra jakby pływała w płynie hamulcowym.

Ale teraz mam pewne wątpliwości.
Po pierwsze, części metalowe muszą być naprawdę umyte po obróbce, zwłaszcza w przypadku tak wrażliwych/bezpiecznych części bez marginesów błędu, można by się spodziewać.
Po drugie, powiększając załączone zdjęcie, duża część wygląda jak kawałek metalu lutowniczego. Wydaje się, że jest połączony z małą częścią czegoś (płyty? Uszkodzonego elementu?)

Co myślisz o tym, co widzisz na zdjęciu? 16-letni aluminiowy wiór czy kawałki materiału lutowniczego, oddzielone od płyty?
Drugi to miłe wyzwanie znalezienia maleńkich pęknięć na płycie.

Pozdrawiam
 

Attachments

Cześć,

W odniesieniu do tych elementów, nie jest łatwo powiedzieć, skąd pochodzą, ale przynajmniej nie ma małych części wewnętrznych.
Czy odłączyłeś płytkę od obudowy?

Jeśli chodzi o samą płytkę, wiele osób uważa, że płyn hamulcowy wyciekł na kartę, ponieważ wygląda na mokrą. Chociaż przez większość czasu jest to lakier chroniący przed wilgocią.

Nie widzę zdjęcia płyty. Drugie zdjęcie to płyta.
 
Cześć,

Jeśli chodzi o te elementy, nie jest łatwo powiedzieć, skąd pochodzą, ale przynajmniej nie ma małych części wewnętrznych.
Czy odłączyłeś płytkę od obudowy?

Jeśli chodzi o samą płytkę, wiele osób uważa, że płyn hamulcowy wyciekł na kartę, ponieważ wygląda na mokrą. Chociaż najczęściej jest to lakier ochronny przed wilgocią.

Nie widzę zdjęcia płytki. Drugie zdjęcie to płyta.
Cześć Cefoul,
Oto zdjęcia płytki. Próbowałem uzyskać jak najwyższą rozdzielczość.
Moje dotychczasowe obserwacje/wnioski są następujące:
1- Płytka została odłączona od aluminiowej osłony podczas mycia.
2- 1. hipoteza: Najbardziej rozsądną teorią jest to, że małe metalowe elementy na wcześniejszych zdjęciach musiały zostać uwolnione z płytki (a nie zmyte z obudowy do komory płytki).
3- Niezależnie od tego, skąd pochodzą, posiadanie tak wielu maleńkich metalowych części zmytych z płytki mogło spowodować sporadyczne zwarcia sugerowane przez pliki dziennika MotoScan.
4- Zwróć uwagę na żółtawo/pomarańczowe obszary, które są cienką, suchą pozostałością pokrywającą 4/5 powierzchni od dołu. Dużo suchej warstwy zostało zmyte, ale wciąż można znaleźć (wiele z nich) między stopkami elementów przylutowanymi do płytki. (szczególnie największy element IC).
5- Nawet jeśli folia nie powinna być przewodząca, może wiązać i utrzymywać metalowe elementy, powodując zwarcia.
6- Z tak wieloma małymi metalowymi częściami luźnymi w płynie hamulcowym, to one mogły spowodować zwarcia na płytce.

Teraz robię następujące czynności, cm po cm:
A- Sprawdzam płytkę pod kątem możliwych nieprawidłowości (spalone elementy, spalone miejsca, luźne nóżki/połączenia itp.) powiększając zrobione zdjęcia. Mikroskop jeszcze nie dotarł :-(
B- Skupiam się bardziej na dolnej stronie płytki (obie strony). Powodem jest to, że jeśli powyższa teoria jest poprawna, małe metalowe elementy powinny pokrywać płytkę od dołu, a tym samym większe ryzyko problemów w tym miejscu. Ale wszędzie z małą przestrzenią (jak między stopkami elementów) jest potencjalny obszar problemowy.
C- Istnieją dwa specyficzne obszary (czerwony kwadrat), w których mogą wystąpić brakujące lub luźne punkty lutownicze do naprawy. Co tam widzisz w małych otworach? Kiedy mikroskop będzie dostępny, można je łatwo określić.
D- Pozostałe oznaczone (strzałki) pokazują żółto/pomarańczowe pozostałości między stopkami.

Z poważaniem
Farugh
 

Attachments

Cześć Cefoul,
Oto zdjęcia płytki. Próbowałem uzyskać jak najwyższą rozdzielczość.
Moje dotychczasowe obserwacje/wnioski to:
1- Płytka odłączyła się od aluminiowej osłony podczas mycia.
2- 1. hipoteza: Najbardziej prawdopodobną teorią jest to, że małe metalowe elementy na wcześniejszych zdjęciach musiały zostać uwolnione z płytki (a nie zmyte z obudowy do komory płytki).
3- Niezależnie od tego, skąd pochodzą, obecność tak wielu maleńkich metalowych części zmytych z płytki mogła spowodować sporadyczne zwarcia sugerowane przez pliki dziennika MotoScan.
4- Zwróć uwagę na żółtawo/pomarańczowe obszary, które są cienką warstwą suchych pozostałości pokrywających 4/5 powierzchni od dołu. Dużo suchej warstwy zostało zmyte, ale nadal można znaleźć (wiele z nich) między stopkami elementów przylutowanymi do płytki (szczególnie największy element IC).
5- Nawet jeśli folia nie powinna być przewodząca, może wiązać i utrzymywać metalowe elementy, powodując zwarcia.
6- Przy tak wielu małych metalowych częściach luźnych w płynie hamulcowym, to one mogły spowodować zwarcia na płytce.

Teraz robię następujące czynności, cm po cm:
A- Sprawdzam płytkę pod kątem możliwych nieprawidłowości (spalone elementy, spalone miejsca, luźne nóżki/połączenia itp.) powiększając zrobione zdjęcia. Mikroskop jeszcze nie dotarł :-(
B- Skupiam poszukiwania bardziej na spodniej stronie płytki (po obu stronach). Powodem jest to, że jeśli powyższa teoria jest poprawna, małe metalowe części powinny pokrywać płytkę od dołu, a więc większe ryzyko problemów. Ale wszędzie, gdzie jest mało miejsca (jak między nóżkami elementów), jest potencjalny obszar problemowy.
C- Istnieją dwa konkretne obszary (czerwony kwadrat), w których mogą występować brakujące lub luźne punkty lutownicze do naprawy. Co tam widzisz w małych otworach? Kiedy mikroskop będzie dostępny, można je łatwo określić.
D- Pozostałe oznaczone (strzałki) pokazują żółto/pomarańczowe pozostałości między nóżkami.

Z poważaniem
Farugh
Żółte pozostałości to tylko lakier używany do uszczelniania płytki. Nie martw się tym.
Obszar w czerwonych kwadratach wygląda jak suche połączenia lutowane, a rzeczy w środku otworów to piny, które powinny być przylutowane do płytki.
 
Żółty osad to tylko lakier używany do uszczelniania płytki. Nie martw się tym.
Obszar w czerwonych kwadratach wygląda jak suche połączenia lutowane, a rzeczy w środku otworów to piny, które powinny być przylutowane do płytki.
Dzięki Wazza!,
Zgadzam się z suchymi połączeniami lutowanymi. Takie jest również moje wrażenie.
Jeśli chodzi o żółty osad, jeśli to lakier, musiał się rozpuścić w płynie hamulcowym, ponieważ można go znaleźć, z ostrymi krawędziami, tylko w obszarze od dołu do ok. 2 cm od góry.
Na tym zdjęciu można znaleźć przykłady luźnych płatków na czarnych przewodach oznaczonych na czerwono.
Ta teoria oznacza, że ochrona i tak jest rozpuszczona i zniknęła, a małe metalowe elementy mogą powodować zwarcie.
Jednak suche punkty lutownicze są głównymi podejrzanymi.

Z poważaniem
Image
 
61 - 80 of 143 Posts