BMW Luxury Touring Community banner
21 - 40 of 143 Posts
Bonjuor

Oto wyjaśnienie systemu BMW. Najważniejsze, co możesz zrobić, to przestrzegać wymagań dotyczących płukania płynu hamulcowego. Co roku w obwodach kół i co dwa lata w obwodach sterowania. Zdemontowałem uszkodzone jednostki i wiem mniej więcej, co się dzieje w środku.

Te zdjęcia powinny dać ci pojęcie, dlaczego płukanie jest tak ważne.
Nie wiem, czy możesz mi pomóc. Kiedy wyjąłem cewki, obróciłem obudowę i z dna każdej pustki cewki wyszedł pierścień stopu, pręt, sprężyna i to, co ktoś inny nazwał sutkiem.
Wiem, że pręt wchodzi w boczny otwór, a sprężyna w górny otwór, ale nie wiem nic o "sutku".
Moim przypuszczeniem byłoby, że wchodzi w górny otwór przed sprężyną.
 
Zdjęcia pomogłyby, ale tak, można to złożyć z powrotem.
 
Może to pomoże. Każda wersja jest nieco inna, nawet w LT. Mały bolec ze sprężyną to to, co naciska na kulkę, aby uszczelnić otwartą pętlę ciśnienia płynu i skierować ciśnienie do zacisku. Elektrozawór i zwora to to, co wywołuje funkcję ABS, aby usunąć bolec z kulki.
 
Złożyłem to wszystko z powrotem ze sprężyną i króćcem w górnym otworze i wszystko działało. Servo, ABS i hamowanie resztkowe w porządku. Potem pewnego dnia zepchnąłem motocykl ze stojaka i przedni hamulec ledwo zatrzymał motocykl.
Po wielu dochodzeniach doszedłem do wniosku, że zawór jednokierunkowy na wylocie przedniej pompy nie działa. Fizycznie, gdzie znajdują się te zawory? Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Smiffy

(Objawy są takie, że po wyłączeniu zapłonu dźwignia przedniego hamulca wraca do końca, ale motocykl wciąż można pchać. Jeśli zapłon jest włączony i dźwignia hamulca jest pociągnięta do tyłu, hamulec chwyta, jeśli następnie wyłączę zapłon, dźwignia wraca i hamulec zwalnia. Jeśli zrobię to samo z tylnym hamulcem, działa to po wyłączeniu zapłonu i włączeniu i wyłączeniu ponownie.)
 
Jedyny zawór w obwodzie koła to ten zaznaczony na czerwono w poście nr 25. Ale potem spojrzałem na mój schemat i pokazuje on zawór zwrotny za pompą. Podejrzewam, że jest on częścią portu wyjściowego pompy. Jest otwarty, dopóki nie przyłożysz ciśnienia w obwodzie sterowania, aby go zamknąć. Nie jestem pewien, dlaczego dźwignia wchodzi do końca przy wyłączonym kluczyku. Czy masz bardzo krótki ruch dźwigni po włączeniu kluczyka?

Ten schemat może pomóc Ci zrozumieć, co dzieje się w środku normalnie.
 
Tak, krótki ruch z włączonym zapłonem.
Na wylotach pompy nie ma zaworu, można zajrzeć do środka i zobaczyć wirnik pompy.
Myślę, że musi być w części, do której pasuje przewód hamulcowy. Ma ona filtr na dole, który znajduje się w komorze wylotowej pompy, otwór w połowie wysokości, który łączy się z komorą za tłokami (a także czujnikiem ciśnienia), a u góry pasuje przewód hamulcowy do zacisków. Spróbuję zamienić tę część przód-tył i zobaczyć, czy problem przeniesie się na tylny obwód.
Dzięki za schemat.
 
Zawór jednokierunkowy wydaje się być w tej rurce, ale zamiana ich nie przyniosła żadnej różnicy.

Ze zdjętymi zbiornikami, z włączonym zapłonem, pociągnij za dźwignię hamulca, a pompa zaczyna działać, gdy pociągam za dźwignię, tłok (błyszcząca część w czerwonym pierścieniu na zdjęciu) porusza się trochę, a dźwignia usztywnia się, gdy hamulce chwytają. Kiedy wyłączam zapłon, dźwignia wraca do kierownicy, a tłok przesuwa się do przodu (na lewo od motocykla). Kiedy zwalniam dźwignię, tłok wraca.

Przy wyłączonym zapłonie, gdy pociągam za dźwignię, tłok przesuwa się do przodu, ale nie czuję żadnego oporu, dopóki nie znajdzie się całkowicie z przodu. Jeśli nacisnę tylny hamulec, gdy tłok przesuwa się do przodu, czuję większy opór i hamulec jest uruchamiany.

To tak, jakby istniał jakiś inny sposób, w jaki ciśnienie w obwodzie zacisku jest zrzucane z powrotem do zbiornika. Ale nie widzę żadnych przejść, które odchodzą od obwodu zacisku, poza pompą i do obszaru, do którego wchodzi tłok.

Rozebrałem to wszystko ponownie, złożyłem i zachowanie powyżej jest nadal takie samo, z wyjątkiem jednego razu, kiedy dźwignia utrzymała swoją pozycję po wyłączeniu zapłonu.

Ostatecznie złożyłem to wszystko z powrotem, aby zobaczyć, jakie jest rzeczywiste hamowanie przy wyłączonym zapłonie.
Na średnim zboczu w dół pozwoliłem mu nabrać prędkości do około 5 mil na godzinę, a następnie delikatnie pociągnąłem za dźwignię hamulca, dostałem trochę hamowania, potem trochę więcej, potem jeszcze trochę (ale wciąż niewiele), a następnie pociągnąłem ją trochę dalej i wróciła do minimalnego hamowania, które poczułem na początku. Pociągnięcie dźwigni bardziej nie zrobiło różnicy. To było powtarzalne.

Problem MUSI być w tylnym (lewa strona na motocyklu) bloku, ponieważ obwód zacisku nie idzie nigdzie indziej, więc moim następnym planem jest odbudowanie go za pomocą innego z tych.

Jakieś przemyślenia?

Smiffy
 
Ponieważ wejście jest odizolowane, płynny ruch, który pozwala dźwigni przejść do prętów, jest związany z obiektami zaznaczonymi na niebiesko. Jedyna ścieżka dla tego płynu znajduje się w głównym tłoku wejściowym i integralnym tłoku wejściowym w drugim obwodzie. Teraz istnieją dwa zawory nadmiarowe, które znajdują się po stronie wejściowej i mogą powodować ten problem. To czarne kopuły, które widać na jednostce ABS. Dlaczego pozwalają one dźwigni przejść do prętów, jest dla mnie zagadką, ale warto się temu przyjrzeć.
 
OK. Teraz widzę, jak to obserwujesz. Interesujące. Podejrzewam, że ten tłok może się tak daleko poruszać, gdy nie ma przeciwciśnienia z pompy, ale nie jestem pewien dlaczego. Będę musiał wykopać jeden z moich urządzeń i zobaczyć, czy mogę go tak daleko przesunąć ręcznie.

Patrząc na filmy, widzę, że tylny tłok porusza się nieznacznie, gdy uruchamiasz przedni (integralny), ale nie widzę, aby przedni się poruszał, gdy uruchamiasz tylny. Coś jest nie tak w obwodach integralnych, blokując ruch w przednim obwodzie z wejściem z tyłu. Może to oznaczać, że uszczelka jest uszkodzona wewnętrznie.
 
Oto zdjęcia małych części, w orientacji, w jakiej moim zdaniem powinny się znajdować, oraz zdjęcie pustej obudowy.
Witaj,

Oto zdjęcie, które potwierdza, gdzie te części powinny być włożone:
Usunąłem pierścień, aby pokazać lokalizację.
Mały bolec ze sprężyną powinien znajdować się w otworze skierowanym w stronę dużego czarnego zaworu ciśnieniowego (na górze na tym zdjęciu). Długi mały w drugim małym otworze.

Image


Łatwiej jest je włożyć, jeśli usuniesz śrubę za pomocą klucza imbusowego skierowanego w stronę tej długiej małej części. Uważaj, ponieważ pod tą śrubą znajduje się sprężyna.

Image


Mam nadzieję, że to pomoże.
 
OK. Teraz widzę, jak to obserwujesz. Ciekawe. Podejrzewam, że ten tłok może się tak daleko poruszać, gdy nie ma ciśnienia zwrotnego z pompy, ale nie jestem pewien dlaczego. Będę musiał wykopać jeden z moich urządzeń i zobaczyć, czy mogę go tak daleko przesunąć ręcznie.
Właśnie eksperymentowałem, używając zapasowej tylnej obudowy (lewa strona na rowerze) i sekcji pośredniej, bez zamontowanych pomp i używając wirników do pchania "tłoków". Przytrzymałem tłok całkowicie w środku, wkropliłem płyn do wylotu, a następnie, gdy napełnił się płynem, pozwoliłem tłokowi wyjść. Kiedy płyn nagle odpłynął, "tłok" wciąż był wciśnięty daleko za okno, więc zakres ruchu w filmie z wyłączonym zapłonem, obwód wyjściowy nie utrzyma żadnego ciśnienia. Więc spójrz ponownie na pompę, jeśli wkroplę płyn do otworów wylotowych, natychmiast przez nie spłynie. To nie ma sensu.

Przyjrzałem się również zaworom nadmiarowym na zapasowym, to tylko tłoki ze sprężynami za nimi, prawdopodobnie po to, aby pochłonąć część odrzutu, gdy ABS aktywuje elektrozawory.
 
Oto zdjęcie, aby potwierdzić, gdzie te części powinny być włożone:
Usunąłem pierścień, aby pokazać lokalizację.
Mały bolec ze sprężyną powinien znajdować się w otworze skierowanym do dużego czarnego zaworu ciśnieniowego (na górze na tym zdjęciu). Długi mały w drugim małym otworze.
Dzięki za potwierdzenie, tak je mam i DZIAŁAŁO.
 
Właśnie eksperymentowałem, używając zapasowej tylnej obudowy (lewa strona na motocyklu) i sekcji pośredniej, bez zamontowanych pomp i używając zwor do wciskania "tłoków". Trzymałem tłok całkowicie wciśnięty, wkropliłem płyn do wylotu, a następnie, gdy napełnił się płynem, pozwoliłem tłokowi wyjść. Kiedy płyn nagle spłynął, "tłok" wciąż był wciśnięty daleko za okno, więc zakres ruchu na filmie z wyłączonym zapłonem, obwód wyjściowy nie utrzyma żadnego ciśnienia. Więc spójrz ponownie na pompę, jeśli wkroplę płyn do otworów wylotowych, natychmiast przez nie spływa. Nic z tego nie ma sensu.

Przyjrzałem się również zaworom nadmiarowym na zapasowej części, to tylko tłoki ze sprężynami za nimi, prawdopodobnie po to, aby pochłaniać część odrzutu, gdy ABS aktywuje elektromagnesy.
Cześć,
Jeśli usuniesz pompę i silnik prądu stałego i spojrzysz na urządzenie w ten sposób:


Image


Próbowałem narysować połączenia między tłokiem, pompą i portem wylotowym. Lokalizacja wylotu nie jest z boku, ale łatwiej jest umieścić go tam.

Image


Zatem po wciśnięciu tłoka (ręcznie lub za pomocą dźwigni hamulca), ciśnienie powinno wzrosnąć. Jeśli nie, może to być problem z jedną z uszczelek (pogrubione czarne na rysunku).
Zakładając, że mała kulka w wylocie jest w porządku.

Przy wyłączonym zapłonie i pociągniętej dźwigni hamulca hamulec powinien działać (hamowanie resztkowe). Jeśli nie, możesz mieć problem w części sterującej urządzenia. Mam na myśli miejsce, w którym znajduje się tłok integralny
Jeśli masz otwarte to urządzenie, być może kilka zdjęć może pomóc w zbudowaniu jakiejś hipotezy.
 
Cześć,

Zawsze smutno jest nie mieć żadnych wieści po spędzeniu trochę czasu na zastanawianiu się, co może być problemem i jak pomóc przy tak małej ilości informacji.

W każdym razie, dla tych, którzy mogą być zainteresowani, staram się pokazać, jak działa zawór sterujący w tych jednostkach I-ABS i zależność między 2 oddzielnymi obwodami płynów: tym z dźwigni hamulca, w kolorze niebieskim, i tym do zacisku, w kolorze żółtym.

Głównym działającym elementem jest mała kulka przed tłokiem sterującym (w fioletowym kolorze poniżej). Ta kulka dzieli cały obszar, w którym znajduje się tłok awaryjny, na 2 komory.
Wyjaśnię później, jaka jest rola tłoka awaryjnego.

1/ Gdy system jest w trybie czuwania, hamulec nie jest włączony, szczelina między 2 komorami jest duża, a ciśnienie płynu jest równe po obu stronach (w kolorze żółtym).

Image


2/ Gdy hamulec jest wciśnięty, niebieski płyn przesunie tłok sterujący, tym samym pchając fioletową kulkę i zmniejszając szczelinę między 2 komorami.
Jednocześnie pompa elektryczna podniesie ciśnienie do zacisku, a zielona kulka (zawór w porcie wylotowym) zapobiegnie powrotowi płynu do zbiornika.
Zazwyczaj tłok awaryjny się nie poruszy. Tylko 2 mm ruchu tłoka sterującego wystarczy, aby zablokować koło.

Image


Funkcja ABS jest realizowana przez pole elektromagnetyczne zmuszające tłok sterujący do ruchu w przód i w tył. Spowoduje to naprzemienne zwiększanie i zmniejszanie szczeliny między fioletową kulką a tłokiem awaryjnym, zmniejszając ciśnienie, a następnie ponownie przykładając ciśnienie do zacisku.

3/ Gdy jednostka I-ABS ulegnie awarii, nadal istnieje możliwość posiadania jakiegoś rodzaju hamulca, zwanego przez BMW funkcją hamowania resztkowego i opartego na tłoku awaryjnym (ale dla mnie to okrutny "żart").
Pilot pociągnie za dźwignię, aby zwiększyć ciśnienie w obwodzie sterowania. Niebieski płyn przesunie głębiej tłok sterujący, fioletowa kulka całkowicie zamknie szczelinę.
Ponieważ pompa elektryczna jest niesprawna, pilot musi zwiększyć ciśnienie na dźwigni, co w końcu przesunie tłok awaryjny.
Tak ciśnienie wzrasta do zacisku hamulcowego, w kolorze czerwonym poniżej.

Image



Ponieważ jesteśmy na forum i spędzam czas na pisaniu tego tekstu i robieniu tych zdjęć, muszę dodać 3 rzeczy:
  • Przepraszam za mój zły angielski, w moim ojczystym języku jestem o wiele lepszy.
  • Możesz swobodnie kopiować i używać tych zdjęć, o ile nie zarabiasz na nich pieniędzy. (tak, jestem marzycielem)
  • Naprawdę mam nadzieję, że ktoś znajdzie pomoc w tym wątku

Na razie, dobrej i bezpiecznej jazdy.
Na zdrowie,
 
Świetnie, wszystko rozumiem. Teraz muszę spróbować naprawić swój.
Zebrałem 5 jednostek ABS - 3 z BMW 1150 i 2 z k1200 LT, nie zabraknie mi części, mam pracę na tę zimę.
W międzyczasie zamówiłem emulator w Polsce i zamontuję go na moim motocyklu. Podzielę się z wami moimi wrażeniami.
 
Ponieważ jesteśmy na forum i spędzam czas, aby napisać ten tekst i zrobić te zdjęcia, muszę dodać 3 rzeczy:
  • Przepraszam za mój zły angielski, jestem znacznie lepszy w moim języku ojczystym.
  • Możesz swobodnie kopiować i używać tych zdjęć, o ile nie zarabiasz na nich pieniędzy. (tak, jestem marzycielem)
  • Naprawdę mam nadzieję, że ktoś znajdzie pomoc w tym wątku

Na razie, życzę dobrej i bezpiecznej jazdy.
Pozdrawiam,
@Cefoul

Mimo że nie jestem twoją grupą docelową, ponieważ jestem kierowcą RT, z pewnością doceniam twoje starania w stworzeniu schematu i opisaniu jego działania.

Dziękuję i bezpiecznej jazdy -
Larry
 
21 - 40 of 143 Posts