BMW Luxury Touring Community banner
41 - 60 of 229 Posts
Goed om van je te horen. Als het weer afkoelt, zal ik hem meenemen voor een rit op een weg met drie cijfers en opnieuw evalueren.
FWIW mijn K1600GT had zeer verschillende rijeigenschappen bij hoge snelheid met de koffers gemonteerd, daarom verwacht ik dat BMW een topsnelheid van 112 mph aanbeveelt voor de huidige RT met beladen koffers. De K1600GT had een geweven effect rond die snelheden met de topkoffer gemonteerd. Ik heb mijn RT (met een topkoffer) boven die snelheid gehad en heb het geweven effect niet gehad, maar het voelt minder stabiel aan hoe hoger de snelheid boven dat getal.

Het rijdt altijd veel lichter dan het is, d.w.z. BMW heeft de "sport" echt in de motorfiets gestopt. Maar als hij NIET beweegt, is evenwicht belangrijk bij het verplaatsen van 700 lbs, want je gaat deze baby niet "met brute kracht" verplaatsen. 😁
Ik had ook een FJR, eigenlijk 3 daarvan in 20 jaar! Hoe dan ook, de laatste woog 645 lbs, terwijl mijn '23 RT slechts 615 lbs weegt. Het is in werkelijkheid een verschil van 30 lbs, maar de RT voelt voor mij eigenlijk 130 lbs lichter aan dankzij zijn fijne balans.
Het ding stuurt als een droom in vergelijking met mijn FJR's, en dat bij elke snelheid!!

Wat betreft wat de 1300RT zou moeten zijn, er zijn tientallen verschillende meningen.
Veel mensen denken dat ze precies weten hoe BMW het zou moeten doen.
Superlicht en minder pk's. Geen kans. Mensen willen altijd meer vermogen, of op zijn minst vergelijkbaar.
Misschien zou die groep de F-lijn van motoren moeten krijgen. of een Yamaha.

Ik weet niet zeker waarom mensen klagen over het gewicht. Dit is een sportTOURER, geen sportmotor.
Het weegt niet veel meer dan een GS als je de koffers op de GS zet en hem op dezelfde manier uitrust.
Ik merk het gewicht van de RT niet eens zo erg als bij de GS.
Het is nog steeds honderden kilo's minder dan Harleys en full tourers.

Technologie is goed en de vorderingen zijn meestal welkom, zoals adaptieve cruise control, LED-verlichting, elektronische vering en tractiecontrole.
Ik ben van mening dat de RT de ziel is van het BMW-motorfietsbedrijf. Gewoon een overtuiging. Maar de meerderheid van de Europese klanten zijn toerrijders. En BMW is geobsedeerd door handling. Ik denk dat dit model erg belangrijk voor hen is en dat ze er veel over nadenken.
Ik ben ook blij dat de 1300GS eerder is uitgebracht. Er zullen veel bètatesters zijn voor de nieuwe motor en andere componenten. Hopelijk kan BMW eventuele vroege problemen oplossen.
JA, M A A R . . .

"Touring" in Europa is anders dan in de VS. Mijn voormalige Honda ST1100 werd in Europa verkocht als de Pan European en op de markt gebracht als een touringmotor. Hier wordt hij DUIDELIJK beschouwd als een Sport Touring motor.

Als de ziel van de Beemer de RT is en ze graag in Europa toeren, dan moet hij terecht worden beschouwd als het "vlaggenschip".

Wat betreft handling @ snelheid... mijn 2014 R1200RT (Betty Beemer) doet het prima @ 135 mph met 50K mi. en, ongetwijfeld, standaard vering.

1) Ik ben een oude man. Probeer je een punt te maken?
2) Het is niet de motor. Het is de rijder. Misschien moet iemand anders op je RT rijden om er het maximale uit te halen.
3) Mijn zoon reed op mijn oude 2005 RT bijna net zo snel in de bochten als op zijn Ducati (hoewel de Ducati er behoorlijk vandoor ging). Mijn zoon was een competitieve rijder.
4) Inderdaad, de meeste BMW RT-rijders hoeven geen 160 MPH te rijden, en zelfs geen 130 MPH (hoewel er een paar opmerkelijke uitzonderingen zijn).

Rijd wat je wilt. Maar wees ergerd over dat een BMW "Sport Tourer" motorfiets, vaak bestempeld als de beste in zijn klasse, geen Ducati cafe racer is.
Sorry Scott, ik weet niet echt wat je bedoelt met misschien is het de schrijver, want mijn motor is klaar voor een rijder, behalve dat ik hem niet zover kan krijgen dat hij zijn eigen benzine aan de injectoren levert om hem goed te laten lopen, dus het is nu niet de schrijver, maar de motor, want mijn monteur, dat ben ik, weet op dit moment niet hoe ik hem moet repareren en hij probeert informatie te krijgen van mensen die weten wat het probleem zou kunnen zijn, dus zoals je kunt zien is het probleem niet alleen de schrijver, maar de schrijver die probeert informatie te krijgen van mensen die weten hoe je zijn motor kunt repareren en hem zo kunt laten werken als hij zou moeten werken, zodat hij hem kan uitnodigen om langs te komen en te praten en te praten over wat er met me aan de hand is, altijd, tot snel, Charlie

Sorry Scott, ik weet niet echt wat je bedoelt met misschien is het de schrijver, want mijn fiets is klaar voor een rijder, behalve dat ik hem niet zover kan krijgen dat hij zijn eigen benzine aan de injectoren levert om hem goed te laten lopen, dus het is nu niet de schrijver, het is de fiets want mijn monteur, dat ben ik dus, weet op dit moment niet hoe ik hem moet repareren en hij probeert informatie te krijgen van mensen die weten wat het probleem zou kunnen zijn, dus zoals je kunt zien is het probleem niet alleen de schrijver, het is de schrijver die probeert informatie te krijgen van mensen die weten hoe je zijn fiets kunt repareren en hem kunt laten werken zoals het hoort, zodat hij hem kan uitnodigen om langs te komen en te praten en te praten over wat er met me aan de hand is, altijd, tot ziens Charlie
Shit, alweer een AI-post. Moderator?

(Nou, tenminste, ik hoop dat DEZE AI-bot een mooi meisje is. De lelijke zijn moeilijk voor de ogen.) 🙃😁

Ik kan "het is geen sport tourer..." niet begrijpen, gevolgd door "Ik rijd graag snel, geen canyon carving".
Ten eerste, sport touring is canyon carving. Snel rijden is gewoon aan het gas draaien. Geen vaardigheid vereist.
Dat gezegd hebbende, mijn RT is geweldig op snelheden van drie cijfers en geeft vertrouwen bij het schrapen van de voetsteunen.
Misschien moet je werken aan het verbeteren van je vaardigheden.

Weet niet hoe het met jou zit, maar "veel BMW-rijders" lijken in hun ... ah ... latere jaren te zitten. Ze willen het rijden niet opgeven, sommigen (op dit forum) zijn overgestapt van de fantastisch uitgeruste LT's naar de lichtere, sportievere RT's (of GS'en), en sommigen overwegen hun leeftijd en sterfelijkheid, en denken dat een paar honderd pond lichter dan een RT verstandiger zou kunnen zijn voor hun rijtoekomst. Dat verklaart misschien een deel van de verwijzingen die je aanhaalt met betrekking tot opmerkingen over het gewicht van de nieuwe(re) RT's.

Mijn gok is dat BMW's primaire rijpubliek in Europa aanzienlijk jonger is dan de gemiddelde BMW-rijder in de VS. De jongeren zijn op zoek naar snel en strak en "modern", en geven er niet zo veel om wat daar technisch voor nodig is. Ik weet het niet zeker, mijn verwijzing naar de gemiddelde leeftijd van BMW-bezitters is grotendeels anekdotisch. Ik ben het met je eens dat als BMW je favoriete koekje is en het gewicht van LT's of RT's een beetje te veel voor je wordt, het misschien een goed idee is om over te stappen op de F-serie motoren. Wat BMW betreft, hun motoren zijn gemaakt om in "marketing slots" te passen. Ik zou niet verwachten dat ze de basis marketingslot van de RT veranderen, hoe ze de volgende ook opnieuw ontwerpen. Als ze hun RT's licht en pittig maken, misschien als een elektrische bromfiets, zouden ze hun primaire publiek/markt van de ene op de andere dag kunnen verliezen. (Natuurlijk, blijkbaar weerhoudt dat hen er niet van om in de nabije toekomst over te stappen op een gemelde "all EV" motorlijn. Misschien zijn ze net als de Amerikaanse autofabrikanten die in de maling werden genomen om elektrische "muscle cars" en trucks te maken, wat tegenstrijdigheden zijn in termen en doel, die uit verkoopcijfers blijkbaar helemaal geen markt hebben. Maar ik dwaalde een beetje af ... 😁).

Wat mij betreft, (a) rijd ik niet genoeg om het bezit van een motorfiets te rechtvaardigen, voor mijn wederhelft, (b) "voel" ik dat ik op een GS zou moeten zitten, omdat het grootste deel van mijn rijjaren off-road is geweest (maar dat kan een close thing zijn, misschien zijn straat en vuil gelijk verdeeld), maar mijn lichaam zegt: "Idioot, je bent geen 20 jaar meer!", en (c) In mijn 20 jaar dat ik BMW-motorfietsen bezit, heeft BMW bijna opzettelijk beleidswijzigingen doorgevoerd die me van hun product afkeren. Een half dozijn jaar geleden waren BMW's de enige motorfietsen waar ik over nadacht om te bezitten (hoewel al mijn crossmotoren Japans waren). Die houding is bijna volledig veranderd. Het is niet zozeer dat ze de verkoop van BMW-specifieke gereedschappen en hun onderhouds-dvd's hebben stopgezet, wat me mateloos irriteert, maar de Duitsers bij BMW zijn ronduit arrogant over de waarde van hun product en drukken een totale minachting uit voor hun klanten. Het is alsof ze hun klantenbestand beschouwen als sukkels, die alle onzin accepteren die ze op het bord willen leggen. Ik ben er zeker van dat ik een uitgesproken minderheidsstandpunt heb, maar hé, ik ben een oude en chagrijnige man, en ik geef echt niet meer om fatsoen of veinzen.

Dus, mijn volgende motorfiets zal waarschijnlijk lichter en "OTB" zijn, oftewel "anders dan een BMW". Ze kunnen hun volgende RT in een slagschip van 3000 pond bouwen, het kan me niet schelen. (Ik bedoel, ze gaan het toch doen, ongeacht de feedback van hun eigenaren. Oh, wacht even, misschien heb ik het mis. Ze reageerden uiteindelijk wel op de klachten van de eigenaren over de problemen met de aandrijfas. Het duurde maar 20 jaar voordat ze dat deden, terwijl de eigenaren de kosten voor hun technische en fabricagefouten voor hun rekening namen.)
Interessante opmerkingen. Rij momenteel op een Indian Challenger, in mijn 70's en kijk naar iets lichters. Reed 7 jaar lang een nieuwe 2005 K12s, vond het geweldig, ging naar een ander merk toen de dealer me wilde afzetten om een GT te krijgen. De Rt is 200# lichter en wat mijn interesse heeft, is de RS, die ongeveer 300# lichter is. Overweeg of ik weer BMW ga rijden, mogelijk een fabrieksbestelling deze winter als/wanneer ze bestellingen voor 1300RS/RT accepteren.

Ik kan het "het is geen sporttoerer..." gevolgd door "Ik rijd graag snel, niet canyon carving" niet begrijpen.
Ten eerste is sport touring canyon carving. Snel rijden is gewoon aan het gas draaien. Geen vaardigheid vereist.
Dat gezegd hebbende, mijn RT is geweldig op snelheden van drie cijfers en geeft vertrouwen bij het schrapen van pinnen.
Misschien moet je werken aan het verbeteren van je vaardigheden.
Vaardigheden, dat is het. Ze begrijpen het niet, ze zien niet verder dan het metaal.

Interessante opmerkingen. Rij momenteel op een Indian Challenger, ben in de 70 en zoek iets lichters. Reed 7 jaar lang op een nieuwe 2005 K12s, vond het geweldig, ging naar een ander merk toen de dealer me wilde afzetten bij het kopen van een GT. De Rt is 200 pond lichter en wat mijn interesse wekt is de RS, die ongeveer 300 pond lichter is. Overweeg of ik weer BMW ga rijden, mogelijk een fabrieksbestelling deze winter als/wanneer ze bestellingen voor 1300RS/RT gaan accepteren.
Ik bezit beide, een 1600 en een RT (en kwam ook van V-Twins). Het gewichtsverschil voelt voor mij als meer dan 200 lbs, zelfs 'wendbaar'. De RT is aantoonbaar de best uitgebalanceerde 'doet alles goed' en 'iets nog beter' motorfiets die ik de afgelopen halve eeuw heb bezeten, en zal de 1600 overleven als ik te oud word om 750 pond plus te hanteren. Een definitieve favoriet.

Ik bezit een k1200lt 2007... Ik vond hem vroeger erg leuk, mooie rit en soepel. Maar er is altijd een maar. Ik doe hem weg, want ik weet uit ervaring en van een paar vrienden in Duitsland dat hij het niet redt als 843 pond stopt bij het stoplicht of als je hem moet lopen, het is een pijn. Nogmaals, tijdens het rijden mooi, tijdens het stoppen een pijn.
Ik heb gemerkt dat de balans in de gewichtsverdeling niet klopt, want al het gewicht zit direct onder de passagiersstoel, dus hier is de vraag: Waarom werken ze niet, ik bedoel BMW, aan het gewicht van deze motoren? Wat zijn de belangrijkste verdomde doelen, het lijkt erop dat we gemaakt zijn voor bodybuilders of een soort van hulks. Ik probeer hem te verkopen, maar de meeste rijders zijn klein en het gewicht... geen mooi plaatje.

Interessante opmerkingen. Rij momenteel op een Indian Challenger, ben in de 70 en zoek iets lichters. Heb 7 jaar lang op een nieuwe 2005 K12s gereden, vond het geweldig, ben naar een ander merk gegaan toen de dealer me wilde oplichten bij het kopen van een GT. De Rt is 200 pond lichter en wat mijn interesse wekt is de RS, die ongeveer 300 pond lichter is. Overweeg of ik weer voor BMW ga, mogelijk een fabrieksbestelling deze winter als/wanneer ze bestellingen voor 1300RS/RT accepteren.
Ook een 70-jarige rijder van een 2013 R1200RT. Met 75.000 mijl heb ik een paar reizen van 5.000 mijl met mijn zoon gemaakt. Naarmate ik "ouder" ben geworden, is een waarschuwing over BMW het gebrek aan dealers. Ik heb in maritiem Canada gereisd zonder BMW-dealers in hele provincies. Er zijn weinig dealers in veel Amerikaanse staten. Elke storing kan je dus honderden kilometers van dealerondersteuning verwijderen. Toch keer ik niet terug naar mijn Harley Ultra Classic-dagen met dealers op elke hoek. H-D lijkt een beetje de visie van een toekomst te missen en hun tourmotoren zijn gewoon onbetaalbaar duur. Dat is een les die BMW zou moeten leren.

Hoi allemaal! Ik bezit persoonlijk een 2015 en het is geen sporttourer. Het is een motorfiets voor oude mannen. Het is echt niet goed voor hogere snelheden. Ik heb het over snelheden waarvoor je bekeurd wordt. Ik ben in de omgeving van Las Vegas. Ik kan 5 mijl de weg zien. Ik reed vroeger 85 tot meer dan 100 mph, maar met mijn 2015 RT rijd ik ongeveer 15 mph langzamer. De motorfiets voelt niet alsof hij gemaakt is voor de snelheden die ik rijd. Het is een echte tegenvaller. Ik ben er vrij zeker van dat de meesten van jullie veel langzamer zijn, het dus niet opmerken en/ of je hebt niets om het mee te vergelijken... maar ik wel.
Ik wil dat BMW nog een 4-cilinder K sporttourer produceert. Ze hebben de bal een paar jaar geleden laten vallen. Mijn 1996 K1100 LT was een veel betere motorfiets voor hogere snelheden. Toegegeven, hij had een achterschokdemper van tweeduizend dollar van Ohlins en Hyper-veren aan de voorkant, maar dit was een vintage motorfiets uit 1996. BMW moet weer terug naar een watergekoelde inline motorfiets met 4 cilinders met een aerodynamisch ontworpen kuip die met driecijferige snelheden kan cruisen en een goede draagkracht heeft. Ik ben tot nu toe teleurgesteld in mijn boxer. Bedankt voor het lezen van deze semi-rant.
Precies goed, man! Mijn K1200GT uit 2004 is volledig comfortabel bij aanhoudend cruisen met driecijferige snelheden. Comfortabel, dat wil zeggen: (a) Ik zit er comfortabel op. Het enige dat me vertelt dat ik harder dan 100 mph ga, is het windgeruis in mijn helm. Geen trillingen. Geen zwerven, wiebelen, waggelen, rammelen, zoemen of luchtstroom-funkiness met de zijkoffers eraan en in de wind hangend - en ook niet als ik de grote duffeltas met al mijn kampeerspullen over de duozadel gooi. En (b) de motorfiets zweet niet eens. Hij zit volledig binnen zijn comfortzone.

Ook een 70-jarige rijder van een 2013 R1200RT. Met 75.000 mijl heb ik een paar reizen van 5.000 mijl met mijn zoon gemaakt. Naarmate ik ben "gerijpt", is één waarschuwing over BMW het gebrek aan dealers. Ik heb gereisd in maritiem Canada zonder BMW-dealers in hele provincies. Er zijn weinig dealers in veel Amerikaanse staten. Dus elke storing kan u honderden kilometers van dealerondersteuning verwijderen. Toch keer ik niet terug naar mijn Harley Ultra Classic-dagen met dealers op elke hoek. H-D lijkt een beetje de visie van een toekomst kwijt te zijn en hun toerfietsen zijn gewoonweg onbetaalbaar duur. Dat is een les die BMW zou moeten leren.
Ik zou graag van Canadese rijders hierover horen. Ik ben van plan een route door heel Canada te rijden en ik geloof dat ik nooit meer dan 250 mijl van een dealer verwijderd ben bij het doorkruisen van Canada. Ik was afgelopen voorjaar in Nova Scotia en New Brunswick en bezocht een dealer in Dieppe, dus er is er minstens één in de maritieme provincies.

In mijn Harley-dagen, ondanks de overvloed aan dealers, ben ik op ritten geweest waarbij de dichtstbijzijnde dealer een paar honderd mijl verderop was.

Mijn enige pechgeval, waarbij ik met een BMW strandde, was ik minder dan 10 mijl van een dealer verwijderd!

Ik woon langs de route die je waarschijnlijk in Sault Ste Marie zult nemen en ik kan je verzekeren dat de dichtstbijzijnde dealer voor mij op 600 km afstand is. Waarom heb je de behoefte om altijd dicht bij een dealer te zijn?

Ik zou graag van Canadese rijders hierover horen. Ik ben een route door Canada aan het plannen en ik geloof dat ik nooit meer dan 250 mijl van een dealer verwijderd ben tijdens het doorkruisen van Canada. Ik was afgelopen lente in Nova Scotia en New Brunswick en bezocht een dealer in Dieppe, dus er is er minstens één in de maritimes.

In mijn Harley-dagen, ondanks de proliferatie van dealers, ben ik op ritten geweest waarbij de dichtstbijzijnde dealer een paar honderd mijl verderop was.

Mijn enige pechgeval, waarbij ik met een BMW gestrand was, was ik minder dan 10 mijl van een dealer verwijderd!

Vele lange jaren geleden was ik gestationeerd op de radarpost in Port Austin, MI [nu gesloten], die deel uitmaakte van de dew line. Een vriend en ik hebben verschillende ritten naar Canada gemaakt, over het algemeen over de Blue Water Bridge in de buurt van Sarnia. We volgden de kust naar Sudbury en daarna naar Sault Ste Marie om een paar keer terug te keren naar de VS. We hebben ook een paar langere ritten naar het noorden gemaakt, rond en naar beneden naar Thunder Bay, volgden de kust naar beneden naar Duluth en daarna terug over MI en weer terug naar P.A.

Waarom voel je de behoefte om altijd dicht bij een dealer te zijn?
Irrationele paranoia misschien? Ik woon in de grootste staat van Australië. Bijna half zo groot als het hele continent. We hebben 1 (één) BMW Motorrad dealer in de staat. ALLE ritten die je in elke richting van het kompas kunt maken (behalve west, Indische Oceaan) zullen de afstand tot die ene dealer vergroten. De meest populaire merken (over het algemeen Japanse motoren) hebben misschien 4 of 5 dealers in de staat, maar de afstanden daartussen kunnen ruim 2000 mijl bedragen (ja, mijlen, niet kilometers).

De oplossing is om je geen zorgen te maken over dealers, je motorfiets te leren kennen en voldoende gereedschap bij je te hebben om weer op de weg te komen. Zelfs pechhulp werkt hier niet overal. Catastrofale storingen komen tegenwoordig zeer zelden voor bij welk merk dan ook, het heeft echt geen zin om je zorgen te maken.

Ik woon langs de route die je waarschijnlijk zult nemen in Sault Ste Marie en ik kan je verzekeren dat de dichtstbijzijnde dealer voor mij 600 km verderop is. Waarom heb je de behoefte om te allen tijde dicht bij een dealer te zijn?
Ik niet - dat was een eerdere poster.

Ik keek naar het dealernetwerk om te beslissen waar ik een bandenwissel zou kunnen plannen - ik heb inmiddels de banden gewisseld, dus ik kan de reis nu maken zonder een wissel nodig te hebben.

41 - 60 of 229 Posts