Hier is het voor degenen die erop hebben gewacht.
Ik bezit een 2015. De motor heeft zijn plus- en minpunten. Een belangrijk ding dat ik niet leuk vind, is het gebrek aan stabiliteit bij hoge snelheden, vandaar de meegeleverde stuurdemper, die niet helemaal werkt. Er is te veel frontaal oppervlak van de kuip (en de uitstekende kruiken). Dus ik merk dat ik 15-20 mph langzamer rijd dan met mijn voormalige K-bike. Het wekt geen vertrouwen bij de extra legale snelheden die hier in het Amerikaanse zuidwesten de norm zijn. De verandering in 2025 in het kuipontwerp naar een meer puntige vorm zou de stabiliteit bij hoge snelheden moeten helpen, hoop ik. Volgens een van de video's die ik heb bekeken, is de automatische transmissie een OPTIE, gelukkig.Nou, ik haat de nieuwe voorkant/verlichting. Ik ben geen fan van het helemaal weglaten van de koppelingshendel, maar misschien ben ik gewoon te ouderwets. Lijkt wel een verlies van controle, daar.
Het ziet er nogal lelijk uit, maar dat kan ook gewoon de platte zwarte plastic wrap zijn. Ik ben nog niet eens gewend aan het ontwerp van de Shiftcam.
Bovendien luisterde ik aandachtig, maar de verteller zei niets over de vraag of BMW klanten een technische servicehandleiding zal aanbieden; dat is een dealbreaker voor elke toekomstige Beemer, wat mij betreft.
BMW lijkt zo snel en zo ver mogelijk weg te rennen van mij als hun klant.
Ik ben het ermee eens, minder technologie is beter. Minder kans op problemen en stelt eigenaren in staat om zelf te sleutelen zonder een massa speciaal gereedschap.Ik rijd het model van 2018. Uitstekende fiets. Maar deze nieuwe is bizar. Ik heb niet elke bel en fluitje op een fiets nodig. Ik heb een fiets nodig die prachtig is, gemakkelijk te besturen, kracht heeft, comfortabel en betrouwbaar is. Mijn 18-model voldoet daaraan.
Misschien Luftwaffe Grijs? ROFLMAO!Mijn 2017 is wellicht de beste allround motorfiets (over meerdere merken, over bijna 60 jaar experimenteren) en ik zal hem houden tot hij versleten is.
Het gerucht gaat dat dat nog wel even kan duren. Dan kijk ik misschien naar iets nieuws. Technologie omwille van de technologie doet me niets.
Komt die 2025 in een legergroen model?![]()
Man, ik kan deze AI-voice-overs niet uitstaan. Clickbait-troep.Hier is het voor degenen die erop hebben gewacht.
2024 Yamaha Tracer 9 GT+sport tourer met RT's ergos maar met 500 lbs nat, 110 pk, hydraulische koppeling, alle gebruikelijke technologie met een zeer gebruiksvriendelijke interface
Bedankt voor de reactie. Ik gebruik de Road 6 gt en heb alle andere eerdere nummers op andere motoren gebruikt. Ik pomp op tot 40 psi voor, vanwege het cupping-probleem en 42 psi achter.Er klopt iets niet met je 2015. Ik bezit een 2015 die alle staten van de VS heeft gezien, meestal iets boven hun snelheidslimieten. Mijn 2015 is solide bij elke snelheid. Ik heb genoten van verschillende ritten van Austin naar Seguin TX, meestal iets boven hun limiet van 85 mph.
De heer Smith [boxflyer] was zo vriendelijk om wat tijd met mijn motor door te brengen. Ik reed met Michelins. Hij stelde Bridgestone Battleaxe voor voor en Dunlop Sportmax achter. Toen ik eenmaal de bandenspanning had afgesteld, was/is de motor zo solide als een rots en is hij veel beter op snelheid en kan hij goed omgaan met zijwind.
Hallo Sundancer, Dit is geen grote uitgave, zelfs als BMW er niet voor betaalt. Voor zover ik me herinner, kost de as ongeveer $400. En een uur arbeid van een dealer. Veel mensen kunnen het zelf installeren.Een ding waar ik me afvraag over de nieuwe modellen, is de vervangende aandrijfas bij 36.000 mijl. Het wordt momenteel kosteloos gedaan voor de levensduur van de motor. Als het nog steeds een vereiste is voor nieuwe modellen, komt het dan als een service-item? Dit zal een grote kostenpost zijn als de tijd daar is en is een reden waarom ik terughoudend zou zijn om te upgraden.
Dat is totale diefstal.Mijn 07 RT had een kruiskoppeling/aandrijfas defect op 12-11-14. Het kostte me $2283,16 bij Sandia BMW in Albq, NM. Ik kan me niet herinneren wanneer Sandia me voor het laatst heeft genaaid, maar het was - de laatste keer.
Ja, ik herinner me dat een servicemedewerker me in mijn jongere jaren, toen ik bij een dealer werkte, vertelde: “Wees eerlijk en professioneel tegenover de klant, alle verkoopvloeren zijn hetzelfde, de serviceafdeling zorgt ervoor dat ze terugkomen voor de volgende motor”Correct. Ik maak me niet zo druk over de kosten van de onderdelen, ik ben bezorgd over de arbeidskosten. Het was de moeite waard om het te repareren, aangezien dat de motorfiets is waarop ik in 2011 de Iron Butt Rally heb uitgereden.
Sandia verhoogde de arbeidskosten net voor die service - in 2014. De arbeid voor het kruisstuk en de aandrijfas was $514,90. Ik heb tegelijkertijd de achterband laten vervangen en ze rekenden $57 voor de arbeid om de band te monteren en te balanceren - die al van de motorfiets af was. Ik heb geen idee wat hun arbeidskosten tegenwoordig zijn, maar ik betaal het niet.
Ik heb de motor aan mijn zoon gegeven en we gaan nog steeds samen op pad, want hij kan tijd vrijmaken.
Ik weet het niet zeker, maar "veel BMW-rijders" lijken in hun ... ah ... latere jaren te zitten. Ze willen het rijden niet opgeven, sommigen (op dit forum) zijn overgestapt van de fabelachtig uitgeruste LT's naar de lichtere, sportieve RT's (of GS'en), en sommigen overwegen hun leeftijd en sterfelijkheid, en denken dat een paar honderd kilo lichter dan een RT misschien verstandiger is voor hun rijtoekomst. Dat kan een deel van de verwijzingen verklaren die je aanhaalt met betrekking tot opmerkingen over het gewicht van de nieuwe(re) RT's.Wat betreft wat de 1300RT zou moeten zijn, zijn er tientallen verschillende meningen.
Veel mensen denken dat ze precies weten hoe BMW het zou moeten doen.
Superlicht en minder pk. Geen kans. Mensen willen altijd meer vermogen, of op zijn minst vergelijkbaar.
Misschien zou die groep de F-lijn van de fiets moeten krijgen. of een Yamaha.
Ik weet niet zeker waarom mensen klagen over het gewicht. Dit is een sport TOURER, geen sportmotor.
Het weegt niet veel meer dan een GS als je de koffers op de GS zet en hem op dezelfde manier uitrust.
Ik merk het gewicht van de RT niet eens zo op als bij de GS.
Het is nog steeds honderden kilo's minder dan Harleys en full tourers.
Technologie is goed en de vorderingen zijn meestal welkom, zoals adaptieve cruise control, LED-verlichting, elektronische vering en tractiecontrole.
Ik ben van mening dat de RT de ziel is van het BMW motorfietsbedrijf. Gewoon een overtuiging. Maar de meerderheid van de Europese klanten zijn toerrijders. En BMW is geobsedeerd door handling. Ik denk dat dit model erg belangrijk voor hen is en dat ze er veel over nadenken.
Ik ben ook blij dat de 1300GS eerder is uitgebracht. Er zullen veel bètatesters zijn voor de nieuwe motor en andere componenten. Hopelijk kan BMW eventuele vroege problemen oplossen.
Hij rijdt altijd veel lichter dan hij is, d.w.z. BMW heeft de "sport" echt in de motorfiets gestopt. Maar als hij NIET beweegt, nou ja, dan is evenwicht belangrijk bij het verplaatsen van 700 lbs, want je gaat deze baby niet "met brute kracht" verplaatsen. 😁De RT weegt ongeveer hetzelfde als de Yamaha FJR1300 die ik voorheen bezat. Hij weegt ook (voor zover ik me herinner) hetzelfde als de eerste Triumph 1200 Explorer, die ik ook heb gehad. Afhankelijk van het perspectief is het geen zware motorfiets.
Ik ben het daar niet mee eens. Oude man BMW-rijder hier, die regelmatig drievoudige cijfers haalt (als de omstandigheden het toelaten).Ga een Hayabusa of ZX14 of een andere hooligan motorfiets halen. Je bent absoluut geen BMW-rijder. Iedereen die erover opschept om drievoudige cijfers te willen rijden, is meestal de reden waarom onze verzekeringspremies blijven stijgen.
Vaardigheden, dat is het. Ze begrijpen het niet, ze zien niet verder dan het metaal.Ik kan het "het is geen sporttoerer..." gevolgd door "Ik rijd graag snel, niet canyon carving" niet begrijpen.
Ten eerste is sport touring canyon carving. Snel rijden is gewoon aan het gas draaien. Geen vaardigheid vereist.
Dat gezegd hebbende, mijn RT is geweldig op snelheden van drie cijfers en geeft vertrouwen bij het schrapen van pinnen.
Misschien moet je werken aan het verbeteren van je vaardigheden.
Soortgelijke ervaring. Hij trekt snel en gemakkelijk op tot de veronderstelde topsnelheid en meer in de 5e dan in de 6e versnelling. Hij cruist de hele dag tussen de 90 en 100, waarbij de motor de hele dag spint. Het is een zeer gemakkelijke motor om snel te rijden.Ik ben 70 en heb mijn 2015 RT over 130 mph gehad in AZ waar je kilometers weg kunt zien en nog meer tot het niveau van shityourpants. Motor lijkt niet te weten wanneer te stoppen, blijft het er gewoon uit pompen.