BMW Luxury Touring Community banner

De nieuwe 2025 RT1300

54K views 228 replies 60 participants last post by  Chuck M  
#1 ·
Hier is het voor degenen die erop hebben gewacht.

#18 ·
Nou, ik haat de nieuwe voorkant/verlichting. Ik ben geen fan van het helemaal weglaten van de koppelingshendel, maar misschien ben ik gewoon te ouderwets. Lijkt wel een verlies van controle, daar.

Het ziet er nogal lelijk uit, maar dat kan ook gewoon de platte zwarte plastic wrap zijn. Ik ben nog niet eens gewend aan het ontwerp van de Shiftcam.

Bovendien luisterde ik aandachtig, maar de verteller zei niets over de vraag of BMW klanten een technische servicehandleiding zal aanbieden; dat is een dealbreaker voor elke toekomstige Beemer, wat mij betreft.

BMW lijkt zo snel en zo ver mogelijk weg te rennen van mij als hun klant.
Ik bezit een 2015. De motor heeft zijn plus- en minpunten. Een belangrijk ding dat ik niet leuk vind, is het gebrek aan stabiliteit bij hoge snelheden, vandaar de meegeleverde stuurdemper, die niet helemaal werkt. Er is te veel frontaal oppervlak van de kuip (en de uitstekende kruiken). Dus ik merk dat ik 15-20 mph langzamer rijd dan met mijn voormalige K-bike. Het wekt geen vertrouwen bij de extra legale snelheden die hier in het Amerikaanse zuidwesten de norm zijn. De verandering in 2025 in het kuipontwerp naar een meer puntige vorm zou de stabiliteit bij hoge snelheden moeten helpen, hoop ik. Volgens een van de video's die ik heb bekeken, is de automatische transmissie een OPTIE, gelukkig.

#3 ·
High-tech fiets zeker. (wordt realistisch, geen servicehandleidingen meer). Ik vermoed dat de automatische transmissie goed zal zijn als je er eenmaal aan gewend bent.

• Like
Reactions: LAF
#5 ·
Ik rijd het model van 2018. Uitstekende fiets. Maar deze nieuwe is bizar. Ik heb niet elke bel en fluitje op een fiets nodig. Ik heb een fiets nodig die prachtig is, gemakkelijk te besturen, kracht heeft, comfortabel en betrouwbaar is. Mijn 18-model voldoet daaraan.
Ik ben het ermee eens, minder technologie is beter. Minder kans op problemen en stelt eigenaren in staat om zelf te sleutelen zonder een massa speciaal gereedschap.

#6 ·
Mijn 2017 is waarschijnlijk de beste allround motorfiets (over meerdere merken, over bijna 60 jaar experimenteren) en ik zal hem houden tot hij versleten is.
Volgens de geruchten kan dat nog wel even duren. Dan kijk ik misschien naar iets nieuws. Technologie omwille van de technologie doet me niets.
Komt die 2025 in een legergroen model? :)

#12 ·
Mijn 2017 is wellicht de beste allround motorfiets (over meerdere merken, over bijna 60 jaar experimenteren) en ik zal hem houden tot hij versleten is.
Het gerucht gaat dat dat nog wel even kan duren. Dan kijk ik misschien naar iets nieuws. Technologie omwille van de technologie doet me niets.
Komt die 2025 in een legergroen model? :)
Misschien Luftwaffe Grijs? ROFLMAO!

#10 ·
Voor zover ik kan beoordelen, zijn RT-eigenaren over het algemeen de oudere generatie. Het blijkt dat we naarmate we ouder worden spiermassa, evenwicht, gezichtsvermogen, gehoor, enz. verliezen. In plaats van weer een grotere, zwaardere RT te produceren, waarom niet komen met een echte luxe sporttoerer met RT's ergonomie, maar dan met 500 lbs nat, 110 pk, hydraulische koppeling, alle gebruikelijke technologie met een zeer gebruiksvriendelijke interface voor hun ouder wordende, met pensioen gaande babyboomkopers, stille en efficiënte, onderhoudsvrije riemaandrijving, een laag zwaartepunt en die laatste twee geporteerd van mijn F800GT.

#16 ·
sport tourer met RT's ergos maar met 500 lbs nat, 110 pk, hydraulische koppeling, alle gebruikelijke technologie met een zeer gebruiksvriendelijke interface
2024 Yamaha Tracer 9 GT+

Heeft alle nieuwste technische snufjes, aangedreven door een soepele CP3 driecilinder met 117 pk bij 492 lbs nat, en aanzienlijk goedkoper dan de RT.

Image

• Like
Reactions: Ultra54
#13 ·
Lange tijd BMW-eigenaar / rijder... ik ben er vrij zeker van dat ik geen motorfietsen meer van BMW zal kopen. 1) Betrouwbaarheid - historisch gezien heb ik een behoorlijke betrouwbaarheid gehad, maar ondersteund door uitstekende service die de kloof overbrugde. De hoeveelheid problemen met mijn recente BMW's is belachelijk geweest - remmen, aandrijfas, radio, navigatie... 2) Gebrek aan zorg - BMW lijkt de problemen in eerste instantie gewoon te ontkennen, vervolgens langzaam fouten toe te geven, ze halfslachtig aan te pakken en ze dan eindelijk daadwerkelijk te repareren... 3) BMW vraagt niet om input van klanten - kijk naar de GS1300 die eraan komt, als ze de klanten hadden gevraagd wat ze zouden verbeteren ten opzichte van de huidige modellen, denk je dan serieus dat de GS1300 het resultaat zou zijn geweest? Lost de 1300 echt een aantal van de fundamentele problemen op die de 1250's hadden? Denk het niet, maar de tijd zal het leren. Het heeft weliswaar veel nieuwe, chique functies, maar als hun staat van dienst met zaken als de ConnectedApp en TFT-problemen iets is, zullen de resultaten op lange termijn van de 1300 niet geweldig zijn.

#17 ·
Ik kocht vorig augustus een Yamaha Tracer 900GT+ en heb er nu bijna 5.000 mijl mee gereden. Het is de motor die ik rijd als ik alleen ben, en ik heb de RT nog steeds voor duopassagiers. Oorspronkelijk kocht ik hem in de veronderstelling dat het een alternatieve tourmotor voor de RT zou kunnen zijn, wat het denk ik ook wel zou kunnen zijn, maar hij schiet op een aantal punten tekort. De zijkoffers zijn theoretisch bijna even groot als die van de RT, maar hun vorm maakt ze veel minder praktisch, plus er is geen centrale vergrendeling. De bestuurdersstoel en -positie zijn redelijk goed, maar het comfort voor de duopassagier is minder door een veel kleinere zitting en een krapere positie. Ik weet niet zeker of er een optie voor een verwarmde zitting is, maar hij is zeker niet standaard. De bescherming tegen het weer is ook veel minder, met een aanzienlijk kleiner scherm dat slechts zeer beperkt en handmatig verstelbaar is. De GPS is een Garmin-gebaseerde optie waarvoor een jaarlijks abonnement moet worden betaald. Hij werkt prima, maar heeft veel minder opties dan die op de RT en kan niet tijdens het rijden worden gewijzigd. Om eerlijk te zijn, hij is veel minder gevoelig dan de RT-versie en minder geneigd om de verbinding te verbreken.

Aan de positieve kant is hij zeer betrouwbaar geweest, zonder dat er na de eerste onderhoudsbeurt een bezoek aan de dealer nodig was, iets wat ik niet van de RT kan zeggen. De actieve cruise control werkt vrijwel hetzelfde als op de RT, hoewel ik hem iets schokkeriger vind. Veel van de scherminformatie wordt ook verborgen terwijl de cruise control is ingeschakeld. De motor zelf is echter fantastisch, hoewel zeer 'Japans' van karakter en zeker niet zoals het luie twin-gevoel van de RT.

#19 · (Edited)
Er klopt iets niet met je 2015. Ik bezit een 2015 die alle staten van de VS heeft gezien, meestal iets boven hun snelheidslimieten. Mijn 2015 is solide bij elke snelheid. Ik heb genoten van verschillende ritten van Austin naar Seguin TX, meestal iets boven hun limiet van 85 mph.

De heer Smith [boxflyer] was zo vriendelijk om wat tijd met mijn motor door te brengen bij hem thuis in R.I.. Omdat het maar 2.000 mijl van mijn huis in Clovis, NM was - nou, ik was toe aan een mooie rit, zooo. ;)

Ik reed op Michelins. Hij stelde Bridgestone Battleaxe voor voor en Dunlop Sportmax achter. Toen ik eenmaal de bandenspanning had geregeld, was/is de motor solide als een rots, is veel beter op snelheid en kan goed omgaan met zijwindstoten.

#20 ·
Er klopt iets niet met je 2015. Ik bezit een 2015 die alle staten van de VS heeft gezien, meestal iets boven hun snelheidslimieten. Mijn 2015 is solide bij elke snelheid. Ik heb genoten van verschillende ritten van Austin naar Seguin TX, meestal iets boven hun limiet van 85 mph.

De heer Smith [boxflyer] was zo vriendelijk om wat tijd met mijn motor door te brengen. Ik reed met Michelins. Hij stelde Bridgestone Battleaxe voor voor en Dunlop Sportmax achter. Toen ik eenmaal de bandenspanning had afgesteld, was/is de motor zo solide als een rots en is hij veel beter op snelheid en kan hij goed omgaan met zijwind.
Bedankt voor de reactie. Ik gebruik de Road 6 gt en heb alle andere eerdere nummers op andere motoren gebruikt. Ik pomp op tot 40 psi voor, vanwege het cupping-probleem en 42 psi achter.
Ik heb gewoon niet het gevoel dat hij zo spoorvast is als mijn K1100 Lt vroeger. Die motor zat op "rails", vooral bij driecijferige snelheden, wat ik soms deed zonder het zelfs maar te beseffen totdat ik naar de snelheidsmeter keek.
Het is mogelijk dat de balhoofdlager afgesteld moet worden? Weet niet.

#24 ·
Een ding waar ik me afvraag over de nieuwe modellen, is de vervanging van de aandrijfas bij 36.000 mijl. Het wordt momenteel kosteloos gedaan voor de levensduur van de motor. Als het nog steeds een vereiste is voor nieuwe modellen, komt het dan nu als een service-item? Dit zal een grote kostenpost zijn als de tijd daar is en is een van de redenen waarom ik aarzelen om te upgraden.

#25 ·
Een ding waar ik me afvraag over de nieuwe modellen, is de vervangende aandrijfas bij 36.000 mijl. Het wordt momenteel kosteloos gedaan voor de levensduur van de motor. Als het nog steeds een vereiste is voor nieuwe modellen, komt het dan als een service-item? Dit zal een grote kostenpost zijn als de tijd daar is en is een reden waarom ik terughoudend zou zijn om te upgraden.
Hallo Sundancer, Dit is geen grote uitgave, zelfs als BMW er niet voor betaalt. Voor zover ik me herinner, kost de as ongeveer $400. En een uur arbeid van een dealer. Veel mensen kunnen het zelf installeren.
Het grote probleem voor mij is dat het uitvalt tijdens het rijden, wat een ongeplande valpartij kan veroorzaken.
Ook zijn het de GS-modellen die meer geneigd zijn om te falen als gevolg van waterpenetratie van stroomovergangen en deze motoren worden aan veel meer misbruik blootgesteld dan de RT. De as heeft ook een grotere hoek van de transmissie naar de eindaandrijving, wat op zich snellere slijtage veroorzaakt.
Ik ben sinds 1983 eigenaar van BMW-motorfietsen met cardanas en ongeveer 400.000 mijl en heb nog nooit een aandrijfprobleem gehad. Ik bezit een RT en maak me er geen zorgen over. Ik denk niet dat jij dat ook zou moeten doen. Mijn 2¢.

#29 · (Edited)
Correct. Ik maak me niet zo druk over de kosten van de onderdelen, maar over de arbeidskosten. Het was het voor mij waard om te repareren, aangezien dat de motorfiets is waarmee ik in 2011 de Iron Butt Rally heb uitgereden.

Sandia verhoogde de arbeidskosten net voor die service - in 2014. De arbeid voor het kruisstuk en de aandrijfas bedroeg $514,90. Ik heb tegelijkertijd de achterband laten vervangen en ze rekenden $57 voor de arbeid om de band te monteren en te balanceren - die al van de motorfiets af was. Ik heb geen idee wat hun arbeidskosten tegenwoordig zijn, maar ik betaal het niet.

Ik heb de motor aan mijn zoon gegeven en we gaan nog steeds samen op pad, want hij kan tijd vrijmaken.

#73 ·
Correct. Ik maak me niet zo druk over de kosten van de onderdelen, ik ben bezorgd over de arbeidskosten. Het was de moeite waard om het te repareren, aangezien dat de motorfiets is waarop ik in 2011 de Iron Butt Rally heb uitgereden.

Sandia verhoogde de arbeidskosten net voor die service - in 2014. De arbeid voor het kruisstuk en de aandrijfas was $514,90. Ik heb tegelijkertijd de achterband laten vervangen en ze rekenden $57 voor de arbeid om de band te monteren en te balanceren - die al van de motorfiets af was. Ik heb geen idee wat hun arbeidskosten tegenwoordig zijn, maar ik betaal het niet.

Ik heb de motor aan mijn zoon gegeven en we gaan nog steeds samen op pad, want hij kan tijd vrijmaken.
Ja, ik herinner me dat een servicemedewerker me in mijn jongere jaren, toen ik bij een dealer werkte, vertelde: “Wees eerlijk en professioneel tegenover de klant, alle verkoopvloeren zijn hetzelfde, de serviceafdeling zorgt ervoor dat ze terugkomen voor de volgende motor”
Het is waar, als ik een motor koop, kijk ik graag naar hun serviceafdeling, interacties en gedrag met klanten en natuurlijk de staat van de plek👍

#31 ·
Met betrekking tot wat de 1300RT zou moeten zijn, zijn er tientallen verschillende meningen.
Veel mensen denken dat ze precies weten hoe BMW het zou moeten maken.
Superlicht en minder pk. Geen kans. Mensen willen altijd meer vermogen, of op zijn minst vergelijkbaar.
Misschien zou die groep de F-lijn van motorfietsen moeten krijgen. of een Yamaha.

Ik weet niet zeker waarom mensen klagen over het gewicht. Dit is een sportTOURER, geen sportmotor.
Het weegt niet veel meer dan een GS als je de koffers op de GS zet en hem op dezelfde manier uitrust.
Ik merk het gewicht van de RT niet eens zo erg als bij de GS.
Het is nog steeds honderden kilo's lichter dan Harleys en full tourers.

Technologie is goed en de vorderingen zijn meestal welkom, zoals adaptieve cruise control, LED-verlichting, elektronische vering en tractiecontrole.
Ik ben van mening dat de RT de ziel is van het BMW motorfietsbedrijf. Gewoon een overtuiging. Maar de meerderheid van de Europese klanten zijn toer motorrijders. En BMW is geobsedeerd door handling. Ik denk dat dit model erg belangrijk voor hen is en ze er veel over nadenken.
Ik ben ook blij dat de 1300GS eerder is uitgebracht. Er zullen veel bètatesters zijn voor de nieuwe motor en andere componenten. Hopelijk kan BMW eventuele vroege problemen oplossen.

#32 ·
Wat betreft wat de 1300RT zou moeten zijn, zijn er tientallen verschillende meningen.
Veel mensen denken dat ze precies weten hoe BMW het zou moeten doen.
Superlicht en minder pk. Geen kans. Mensen willen altijd meer vermogen, of op zijn minst vergelijkbaar.
Misschien zou die groep de F-lijn van de fiets moeten krijgen. of een Yamaha.

Ik weet niet zeker waarom mensen klagen over het gewicht. Dit is een sport TOURER, geen sportmotor.
Het weegt niet veel meer dan een GS als je de koffers op de GS zet en hem op dezelfde manier uitrust.
Ik merk het gewicht van de RT niet eens zo op als bij de GS.
Het is nog steeds honderden kilo's minder dan Harleys en full tourers.

Technologie is goed en de vorderingen zijn meestal welkom, zoals adaptieve cruise control, LED-verlichting, elektronische vering en tractiecontrole.
Ik ben van mening dat de RT de ziel is van het BMW motorfietsbedrijf. Gewoon een overtuiging. Maar de meerderheid van de Europese klanten zijn toerrijders. En BMW is geobsedeerd door handling. Ik denk dat dit model erg belangrijk voor hen is en dat ze er veel over nadenken.
Ik ben ook blij dat de 1300GS eerder is uitgebracht. Er zullen veel bètatesters zijn voor de nieuwe motor en andere componenten. Hopelijk kan BMW eventuele vroege problemen oplossen.
Ik weet het niet zeker, maar "veel BMW-rijders" lijken in hun ... ah ... latere jaren te zitten. Ze willen het rijden niet opgeven, sommigen (op dit forum) zijn overgestapt van de fabelachtig uitgeruste LT's naar de lichtere, sportieve RT's (of GS'en), en sommigen overwegen hun leeftijd en sterfelijkheid, en denken dat een paar honderd kilo lichter dan een RT misschien verstandiger is voor hun rijtoekomst. Dat kan een deel van de verwijzingen verklaren die je aanhaalt met betrekking tot opmerkingen over het gewicht van de nieuwe(re) RT's.

Mijn gok is dat BMW's primaire publiek in Europa aanzienlijk jonger is dan de gemiddelde BMW-rijder in de VS. De jongeren zijn op zoek naar snel en strak en "modern", en geven er niet veel om wat daar technisch voor nodig is. Ik weet het niet zeker, mijn verwijzing naar de gemiddelde leeftijd van BMW-bezitters is grotendeels anekdotisch. Ik ben het met je eens dat als BMW je favoriete koekje is en het gewicht van LT's of RT's een beetje te veel voor je wordt, het misschien verstandig is om over te stappen op de F-serie fietsen. Wat BMW betreft, zijn hun fietsen gemaakt om in "marketing slots" te passen. Ik zou niet verwachten dat ze de basis marketingslot van de RT veranderen, hoe ze de volgende ook opnieuw ontwerpen. Als ze hun RT's licht en pittig maken, misschien als een elektrische brommer, zouden ze hun primaire publiek/markt van de ene op de andere dag kunnen verliezen. (Natuurlijk, blijkbaar weerhoudt dat hen er niet van om in de nabije toekomst over te stappen op een gemelde "all EV" fietslijn. Misschien zijn ze net als de Amerikaanse autofabrikanten die werden misleid om elektrische "muscle cars" en trucks te maken, wat tegenstrijdigheden zijn in termen en doel, die uit verkoopcijfers blijkbaar helemaal geen markt hebben. Maar, natuurlijk, ik dwaalde een beetje af ... 😁).

Wat mij betreft, (a) rijd ik niet genoeg om het te rechtvaardigen dat ik een fiets bezit, voor mijn wederhelft, (b) "voel" ik dat ik op een GS zou moeten zitten, omdat het grootste deel van mijn rijjaren off-road is geweest (maar dat kan een close thing zijn, misschien zijn straat en vuil gelijk verdeeld), maar mijn lichaam zegt: "Idioot, je bent geen 20 jaar meer!", en (c) In mijn 20 jaar dat ik BMW-motorfietsen bezit, heeft BMW bijna opzettelijk beleidswijzigingen doorgevoerd die me van hun product hebben afgehouden. Een half dozijn jaar geleden waren BMW's de enige motorfiets waar ik over nadacht om te bezitten (hoewel al mijn crossmotoren Japans waren). Die houding is bijna volledig veranderd. Het is niet zozeer dat ze de verkoop van BMW-specifieke gereedschappen en hun onderhouds-dvd's hebben stopgezet, wat me mateloos irriteert, maar de Duitsers bij BMW zijn ronduit arrogant over de waarde van hun product en drukken een totale minachting uit voor hun klanten. Het is alsof ze hun klantenbestand beschouwen als sukkels, die alle rotzooi zullen accepteren die ze op het bord willen leggen. Ik ben er zeker van dat ik een uitgesproken minderheidsmening heb, maar hey, ik ben een oude en chagrijnige man, en ik geef echt geen f**k meer om fatsoen of veinzen.

Dus, mijn volgende fiets zal waarschijnlijk lichter zijn en "OTB", zoals in "anders dan een BMW". Ze kunnen hun volgende RT bouwen in een slagschip van 3000 pond, het kan me niet schelen. (Ik bedoel, ze gaan het toch doen, ongeacht wat de feedback van hun eigenaren is. Oh, wacht even, misschien heb ik het mis. Ze reageerden uiteindelijk op klachten van eigenaren over de problemen met de aandrijfas. Het duurde maar 20 jaar om dat te doen, terwijl eigenaren de tag oppakten voor hun technische en fabricagefouten.).

#33 ·
Wat het gewicht betreft, hoef ik alleen maar een dag met de K1600B te rijden en dan op de '17 RT te stappen om te beseffen wat gewicht versus 'licht' is. De RT is duidelijk de 'juiste' motorfiets voor mijn leeftijd (71), maar de 'B' is gewoon een genot om te rijden, dus ik houd hem (totdat ik het niet meer kan, denk ik). Het is allemaal relatief. Dus in mijn wereld is 625 lbs volledig gevuld een lichtgewicht 'touring'-motorfiets. Hij hoeft echter niet zwaarder te worden...

#35 ·
De RT weegt ongeveer hetzelfde als de Yamaha FJR1300 die ik voorheen bezat. Hij weegt ook (voor zover ik me herinner) hetzelfde als de eerste Triumph 1200 Explorer, die ik ook heb gehad. Afhankelijk van het perspectief is het geen zware motorfiets.
Hij rijdt altijd veel lichter dan hij is, d.w.z. BMW heeft de "sport" echt in de motorfiets gestopt. Maar als hij NIET beweegt, nou ja, dan is evenwicht belangrijk bij het verplaatsen van 700 lbs, want je gaat deze baby niet "met brute kracht" verplaatsen. 😁

#137 ·
Ga een Hayabusa of ZX14 of een andere hooligan motorfiets halen. Je bent absoluut geen BMW-rijder. Iedereen die erover opschept om drievoudige cijfers te willen rijden, is meestal de reden waarom onze verzekeringspremies blijven stijgen.
Ik ben het daar niet mee eens. Oude man BMW-rijder hier, die regelmatig drievoudige cijfers haalt (als de omstandigheden het toelaten).

#47 ·
Ik kan "het is geen sport tourer..." niet begrijpen, gevolgd door "Ik rijd graag snel, geen canyon carving".
Ten eerste, sport touring is canyon carving. Snel rijden is gewoon aan het gas draaien. Geen vaardigheid vereist.
Dat gezegd hebbende, mijn RT is geweldig op snelheden van drie cijfers en geeft vertrouwen bij het schrapen van de voetsteunen.
Misschien moet je werken aan het verbeteren van je vaardigheden.

#49 ·
Ik kan het "het is geen sporttoerer..." gevolgd door "Ik rijd graag snel, niet canyon carving" niet begrijpen.
Ten eerste is sport touring canyon carving. Snel rijden is gewoon aan het gas draaien. Geen vaardigheid vereist.
Dat gezegd hebbende, mijn RT is geweldig op snelheden van drie cijfers en geeft vertrouwen bij het schrapen van pinnen.
Misschien moet je werken aan het verbeteren van je vaardigheden.
Vaardigheden, dat is het. Ze begrijpen het niet, ze zien niet verder dan het metaal.

#51 ·
Ik bezit een k1200lt 2007... Ik vond hem vroeger erg leuk, mooie rit en soepel. Maar er is altijd een maar. Ik doe hem weg, want ik weet uit ervaring en van een paar vrienden in Duitsland dat hij het niet redt als 843 pond stopt bij het stoplicht of als je hem moet lopen, het is een pijn. Nogmaals, tijdens het rijden mooi, tijdens het stoppen een pijn.
Ik heb gemerkt dat de balans in de gewichtsverdeling niet klopt, want al het gewicht zit direct onder de passagiersstoel, dus hier is de vraag: Waarom werken ze niet, ik bedoel BMW, aan het gewicht van deze motoren? Wat zijn de belangrijkste verdomde doelen, het lijkt erop dat we gemaakt zijn voor bodybuilders of een soort van hulks. Ik probeer hem te verkopen, maar de meeste rijders zijn klein en het gewicht... geen mooi plaatje.

#70 ·
Ik ben 70 en heb mijn 2015 RT over 130 mph gehad in AZ waar je kilometers weg kunt zien en nog meer tot het niveau van shityourpants. Motor lijkt niet te weten wanneer te stoppen, blijft het er gewoon uit pompen.
Soortgelijke ervaring. Hij trekt snel en gemakkelijk op tot de veronderstelde topsnelheid en meer in de 5e dan in de 6e versnelling. Hij cruist de hele dag tussen de 90 en 100, waarbij de motor de hele dag spint. Het is een zeer gemakkelijke motor om snel te rijden.

#58 ·
Vele lange jaren geleden was ik gestationeerd op de radarpost in Port Austin, MI [nu gesloten], die deel uitmaakte van de dew line. Een vriend en ik hebben verschillende ritten naar Canada gemaakt, over het algemeen over de Blue Water Bridge in de buurt van Sarnia. We volgden de kust naar Sudbury en daarna naar Sault Ste Marie om een paar keer terug te keren naar de VS. We hebben ook een paar langere ritten naar het noorden gemaakt, rond en naar beneden naar Thunder Bay, volgden de kust naar beneden naar Duluth en daarna terug over MI en weer terug naar P.A.