BMW Luxury Touring Community banner

Pompa ABS: - Demontaż do naprawy

27K views 64 replies 15 participants last post by  EezaK1200LT  
#1 ·
Ok, po 3 latach zwykłego podstawowego serwisu i dużej frajdy z jazdy na starej maszynie mam straszny problem z ABS.

Kontrolka ABS hamulców miga bardzo szybko, około 4 razy na sekundę, a kontrolka ! świeci się cały czas.

Mój motocykl to model z 2004 roku z Wielkiej Brytanii, więc ma wspomagane serwem hamulce, a serwo nie działa na tylnym pedale/hamulcu. Przód jest w porządku.

Podjąłem decyzję o odświeżeniu pompy (w Niemczech), to dużo pieniędzy, ale lubię ten motocykl i jeśli zatrzymam go na kolejne 5 lat, to warto, poza tym jest bezwartościowy bez ABS i z kontrolką migającą jak stroboskop.

Moje pytanie brzmi: patrząc na tylną ramę pomocniczą i akumulator/skrzynkę z osprzętem tuż za pompą ABS, czy muszę demontować tył motocykla, czy można to usunąć bez większej operacji?

Pierwszy post, więc cześć wszystkim..... Jestem tu od lat.
 
#2 ·
To pudełko za pompą ABS to kontroler rewersu i montuje się tylko kilkoma śrubami i powinno wyjść bez konieczności demontażu ramy pomocniczej. To da ci miejsce na wyjęcie pompy ABS. Ma trzy grube przewody z czarno-żółtymi paskami, z których jeden idzie do akumulatora + (ma czerwoną osłonę), jeden idzie do punktu połączenia rozrusznika (czarna osłona), a ostatni do punktu połączenia z masą (brązowa osłona). Potem powinien wyskoczyć. Ma również dwa złącza beczkowe.
 
  • Like
Reactions: radar41
#3 ·
Podziel się więc tym, dokąd je wysyłasz i wynikami.
 
#4 ·
To do bani. Niedawno sprzedałem swój podobny wiekiem K1200GT z 2004 roku z iABS innemu facetowi i w ciągu 2 miesięcy tylny ABS uległ awarii, podobnie jak u ciebie.
Próbowałem mu pomóc informacjami i pomóc w usunięciu kontrolki ABS i lampek ostrzegawczych (jego prośba, nie moja sugestia), ale niewiele więcej mogę zrobić.
Wątpię, żeby zapłacił za naprawę iABS, jeśli to możliwe... ale przekażę wszelkie szczegóły, które opublikujesz, jeśli się uda.
Powodzenia
 
#5 ·
Tak, szczerze mówiąc, to naprawdę do bani, ale mogło być gorzej, myślę..... Ok, firma w Niemczech, która zajmuje się odbudową, to Rhelectronics, jeśli wyszukasz type-am1, zobaczysz naszą pompę ABS używaną w późniejszych modelach K1200LT.

Czytając przetłumaczony tekst, to jest urządzenie, które mam z dwoma silnikami i szybkozłączkami itp.... To droga opcja i wierzę, że w Wielkiej Brytanii jedna firma może również przyjrzeć się temu urządzeniu, ale Google nie był w stanie skierować mnie we właściwym kierunku.

Jak tylko je wyjmę, sprawdzę numer części i użyję go w mojej wyszukiwarce.

Naprawdę uwielbiam ten motocykl, więc trzeba to zrobić, chociaż RH produkuje również blok z odrobiną elektrycznych sztuczek, który zastępuje całą jednostkę i całkowicie eliminuje stronę ABS.

To może być naprawdę lepsza opcja, ponieważ odbudowa jest objęta dwuletnią gwarancją, podczas gdy blok nie ma ruchomych części, które mogą zawieść itp.... Jest to również dość drogie, ale jest to opcja typu „zamontuj i zapomnij”.

Dzięki za aktualizacje modułu sterowania wstecznym i spróbuję go usunąć dziś wieczorem czasu brytyjskiego.
 
#7 ·
Nie mogłem jeździć na tym potworze bez ABS.
Mój zawiódł w 2011 roku.
Zastąpiłem go fabrycznie nowym urządzeniem za 4200 $, po sprowadzeniu go tutaj. To były głupie pieniądze, ale nie miałem wtedy żadnych opcji ani wiedzy i byłem zakochany (wciąż jestem) w tym czymś.

Więc było dobrze przez ostatnie 8 lat.
Myślę, że pierwotna awaria została spowodowana przez szczura, który zjadł przewód hamulcowy, a pompa pracowała na sucho w przednim obwodzie. Więc tylko tylne hamulce.

Mam dwa serwomechanizmy z K12R i jeden z K12LT.

Ile obecnie pobiera Rhelectronics?
 
#8 ·
Ok, w końcu wywalczyłem jednostkę cofania i zrobiłem zdjęcie pompy ABS. Moja to FTE S2AB90039. Znalazłem brytyjską firmę, która może je naprawić, cena wygląda dobrze i działają na całym świecie. Powiem, że podczas wymiany przewodów hamulcowych usunąłem płyn ze zbiornika zamontowanego na kierownicy, aby ułatwić płukanie. Przez wszystkie lata, kiedy majstrowałem, nigdy nie widziałem płynu hamulcowego, który wyglądałby jak jogurt. Poważnie przepłucz przewody hamulcowe w ten weekend w swoim motocyklu. Nie mam pojęcia, co mogłoby to zrobić z płynem, poza tym, że przewody OE pękają ze starości. Trzymam kciuki, żeby ta firma dała radę i jeśli się uda, opublikuję nazwę i myślę, że będą bardzo zajęci. Moje przewody zamienne zostały wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, ale wcale nie byłem pod wrażeniem złączek (obecnie z nimi rozmawiam, więc czekam na odpowiedź, zanim ich nazwę i zawstydzę).
 
#12 ·
Ok, w końcu wywalczyłem jednostkę cofania i zrobiłem zdjęcie pompy ABS. Mój to FTE S2AB90039

Znalazłem brytyjską firmę, która może to naprawić, cena wygląda dobrze i działają na całym świecie. Powiem, że podczas wymiany przewodów hamulcowych usunąłem płyn ze zbiornika zamontowanego na kierownicy, aby ułatwić płukanie.

Przez wszystkie lata, kiedy majstrowałem, nigdy nie widziałem płynu hamulcowego, który wyglądałby jak jogurt. Poważnie przepłucz przewody hamulcowe w ten weekend na swoim motocyklu. Nie mam pojęcia, co mogłoby to zrobić z płynem, poza tym, że przewody OE pękają z wiekiem.

Trzymam kciuki, żeby ta firma dała radę i jeśli się uda, opublikuję nazwę i myślę, że będą bardzo zajęci.

Moje przewody zamienne zostały wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, ale wcale nie byłem pod wrażeniem osprzętu (obecnie z nimi rozmawiam, więc czekam na odpowiedź, zanim ich nazwę i zawstydzę.)
Wymieniłem przewody hamulcowe na Spiegler. Są one doskonałej jakości i sprzedają dokładnie taki zestaw do K12LT.
Mam nadzieję, że rozwiążesz problem lub je zwrócisz.
 
#10 ·
Do tej pory większość ludzi zdaje sobie sprawę, że systemy serwo mają w rzeczywistości 4 oddzielne układy płynów. Każdy z nich należy odpowietrzyć osobno. Widzę jednak posty, w których wydaje się, że ta wiedza nie dotarła do właściciela. W wilgotnym klimacie, każdego roku, mimo że instrukcja mówi inaczej.
 
#11 ·
To przypomina mi o konieczności zmiany.
Prawie boję się to zmienić. Te rzeczy mają tendencję do psucia się, jeśli się je popsuje. Jest to przeklęte.

Robię to co dwa lata. Ale mieszkam w wilgotności 60-80%.
Zmienię na coroczne.

Wysłane z mojego iPada za pomocą Tapatalk
 
#14 · (Edited)
Ok, to wiadomość do każdego, kto wyjął pompę ABS.

Po pierwsze, jak odłączyłeś wtyczkę elektryczną od modułu (nie chcę go uszkodzić), a następnie, jakim cudem wyjąłeś to wszystko?

Wygląda na to, że pompa jest solidna i usunąłem wszystkie mocowania, które widzę.

Usunąłem przednie mocowanie i górne mocowanie, które trzyma rurę transferową do wewnętrznej tylnej linii.

Wydaje się, że nadal jest przymocowany do tacy akumulatora.

Frustracja w Anglii
 
#15 ·
Ok, po wielu pomrukach i jękach, w końcu wyszło. Nie zdawałem sobie sprawy, że urządzenie pozostaje na nośniku. Jeśli ktoś spojrzy na to w przyszłości, musiałem podważyć pod pompą o ramę, ponieważ urządzenie jest trzymane przez 4 kołki, które wchodzą w gumowe przelotki w tacy.

W tej chwili nie kocham tego motocykla, więc nie mogę się doczekać, aż to naprawię, żeby móc znowu się nim cieszyć.

Będę was wszystkich informował na bieżąco w miarę kontynuacji renowacji, to szalone, ale w tej chwili 25 funtów w częściach ominęłoby całkowicie ABS, ale w rzeczywistości przyzwyczaiłem się do hamulców i dają pewność siebie, gdy jedzie się we dwoje.

Nie jestem pewien co do żwirowego parkingu.

Sądzę, że skoro pozbył się tak wielu ubrań, powinienem wymienić filtr paliwa i powietrza.
 
#16 ·
Spójrz na koniec złącza naprzeciwko przewodów. Zobaczysz małą szczelinę, umieść w niej śrubokręt płaski i pociągnij nim na zewnątrz. Ta część złącza wysunie się i podniesie złącze do góry i zdejmie je.
 
#18 ·
Przewody, które kupiłem w Wielkiej Brytanii, pochodziły bezpośrednio od Venhill. Nie mogłem znaleźć przewodów Spieglera w Wielkiej Brytanii.

Z tyłu są dwa przewody, a 3 z 4 złączek nie miały takiego samego kształtu jak przewody OE.

Dwa z 4 przednich przewodów miały złączki o innym kształcie, tj. kąt kolanek itp.

Przewód przedni lewy, patrząc jak się siedzi na motocyklu, jest o 10-15 mm za długi i dlatego wciska sztywny przewód w dolną półkę, więc będę musiał na to uważać.

Szczerze mówiąc, są w porządku, ale to wszystko, czym są.

Nie mogę ich polecić i to mnie nie cieszy.
 
#19 ·
Cześć Ludzie, nazywam się Jan i jestem właścicielem LT1200 2003 od około roku.

Ostatnio znalazłem kilka kropel płynu hamulcowego na podłodze tuż pod zespołem ABS. Kiedy sprawdziłem zespół, zobaczyłem olej na zewnątrz 2 silników na zespole. Na desce rozdzielczej migają również ABS i !.
Zamierzam wyjąć zespół ABS, odkręcić go i włożyć nowe uszczelki typu O-ring. Znalazłem dobry samouczek na ten temat na YouTube. Niestety nie ma informacji na temat strony i materiału nowego O-ringa, który założył.

Mam więc dwa pytania:
- Czy na tym forum są jakieś zdjęcia lub procedury, które pokazują, jak wyjąć zespół ABS w K1200LT 2003?
- Czy ktoś wie, z jakiego materiału musi być wykonany O-ring, aby był kompatybilny z płynem hamulcowym?

Przy okazji, nauczyłem się już wiele czytając wszystkie rzeczy na tym forum. Świetna robota, ludzie !!!

Wielkie dzięki
 
#20 · (Edited)
Rozebrałem kilka na części, ale nie wiedziałem, że jest film. Czy mógłbyś zamieścić tutaj link do niego? Nie ma mnie przy komputerze, bo inaczej zamieściłbym moje liczne zdjęcia "wnętrzności". Potrzebujesz bitu "tri", aby odkręcić połówki urządzenia (jak offsetowy Phillips z trzema ostrzami).

OK, myślę, że znalazłem to tutaj
 
#23 ·
Nie, taca na akumulator może pozostać na miejscu. Będziesz musiał jednak wyjąć moduł do napędu wstecznego. Kilka elementów mocujących i niestety musisz usunąć do niego kable. Jest duża masa i również przewód pod napięciem, który idzie prosto do akumulatora.

Będziesz musiał odpiąć wiele opasek kablowych, ponieważ przewody przeszkadzają, ale można to zrobić... Gdy tylko twarde przewody ABS zostaną wyjęte, po prostu poruszaj nimi w górę, a 4 kołki wyjdą z gumowych tulei w tacy. Jednostka ABS pozostaje w swoim uchwycie, który składa górny twardy przewód.

Wyjmij akumulator, ponieważ da ci to więcej miejsca na ręce. Usunąłem również mocowanie z przodu tacy na akumulator, ponieważ pozwoliło to jednemu z twardych przewodów na większy ruch.