BMW Luxury Touring Community banner
81 - 100 of 229 Posts
Myślę w ten sam sposób. Jest ogromny salon motocyklowy około 2 mil od mojego domu, który muszę sprawdzić. Mieszkam tu od 6 lat i dziwi mnie, że ta myśl nie przyszła mi do głowy wcześniej🤪
Chyba szukam jednorożca. Większość moich doświadczeń z jazdy w moich formatywnych latach to jazda w terenie, zarówno wyścigi, jak i po prostu jazda po szlakach, i naprawdę mi się to podobało, dopóki nie udało mi się zepsuć sobie jazdy na wyścigach. Potem przeszedłem na motocykle szosowe, moim pierwszym był nowy 86' VFR700 (tariff buster lol) człowieku, uwielbiałem ten motocykl, a motocykle sportowe w tamtym czasie były czymś nowym, więc ludzie patrzyli na ciebie jak na kosmitę 🤪. Ale, ale, jak to w życiu bywa, dorosłem, rozpocząłem karierę, ożeniłem się, założyłem rodzinę i porzuciłem moją pasję do jazdy. Teraz jestem dwa lata przed emeryturą, dzieci wyjechały i przeprowadziłem się w bardziej wiejskie (żeby to mocno zaniżyć) miejsce. Uwielbiam tu w Berkeley Springs w Zachodniej Wirginii, ale nadal dojeżdżam do pracy i jestem strażakiem, więc telepraca nie wchodzi w grę 😁. Przepraszam, moje myśli wędrują, chciałbym motocykl, który jest świetnym sportowym turystykiem, ale nadal nadaje się do jazdy w terenie. Jak powiedziałeś, dual sport po prostu się nie sprawdzi. Myślę o przyjrzeniu się najpierw ofercie KTM, ponieważ jest tuż za rogiem. Nadal uwielbiam japońskie motocykle, ale chciałbym więcej wyrafinowania w moim następnym motocyklu (tj. motocyklu, do którego nie potrzebuję pasa nerkowego do jazdy)🤪

Bruce
Berkeley Springs, West Virginia
Jeśli nie masz nic przeciwko starszemu motocyklowi, model RT z 2018 roku jest ~~ bardzo ~~ fajną alternatywą. 2017/2018 to najlepsze lata "Wethead" (tj. modele BMW RT/GS z lat 2014-2018 są nieformalnie nazywane Wetheads, 2005-2009 Hexheads, 2010-2013 Camheads i 2019-obecnie Shiftcams", FYI). Instrukcje można nadal znaleźć dla Wetheads na Ebay lub przynajmniej kopie OEM, ponieważ BMW już ich nie sprzedaje i nie robi tego od około 2019-2020 roku. Tak więc, kopie instrukcji dla shiftcam są trudne do zdobycia. Znajdź model RT z 2017/2018 z niskim przebiegiem (tj. nastąpiła modernizacja skrzyni biegów między modelami z lat 2014-2016 i 2017/2018, co sprawia, że późniejsze lata są preferowane), wypróbuj go przez jakiś czas, dojeżdżaj nim do pracy i dostosuj się do czegoś innego za rok lub dwa, jeśli Beemer RT nie są dla ciebie. Nawiasem mówiąc, BMW GS są całkiem zdolne do jazdy po drogach/turystyki. Po prostu mają mniejszą ochronę przed wiatrem, inne przełożenia i wyższy przód nad ziemią, ponieważ, wiesz, "dirt happens". 😏 Właściciele GS kochają je do szaleństwa, na drodze lub w terenie.

Jeśli musisz mieć RT z 2025 roku, to go kup - to twoje pieniądze i dlatego tak ciężko pracujesz, ale założę się, że będziesz w niebie na RT z 2018 roku (cóż, "niebo" bez Harley'a, w każdym razie). 😁
 
Cóż, nienawidzę nowego przodu/światła. Nie jestem fanem całkowitego rezygnowania z dźwigni sprzęgła, ale może jestem po prostu zbyt staroświecki. Wydaje się to utratą kontroli.

Wygląda raczej niepozornie, ale to może być tylko matowa czarna folia z tworzywa sztucznego. Nie jestem jeszcze przyzwyczajony do konstrukcji Shiftcam.

Ponadto uważnie słuchałem, ale narrator nic nie powiedział o tym, czy BMW zaoferuje klientom instrukcję serwisową; dla mnie to dyskwalifikacja dla każdego przyszłego Beemera.

BMW wydaje się uciekać tak szybko i tak daleko, jak to możliwe, ode mnie jako klienta.
Jak działa mokre sprzęgło w RT? Moje ograniczone doświadczenie z mokrym sprzęgłem sięga czasów Hondy ATC, która miała mokre sprzęgło, ale nie miała dźwigni sprzęgła😳, po prostu zmieniało się biegi.
 
"Sprzęgło mokre" odnosi się po prostu do sprzęgła, które jest wewnętrzne i smarowane olejem silnikowym, w przeciwieństwie do sprzęgła, które znajduje się pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów i w ogóle nie jest smarowane. Zgaduję, że RT na filmie bez dźwigni sprzęgła to automatyczna skrzynia biegów, która nie musi rozłączać sprzęgła, aby zmienić biegi lub się zatrzymać. Mam nadzieję, że jest to opcja i że manualna skrzynia biegów jest nadal dostępna.
 
"Sprzęgło mokre" po prostu odnosi się do sprzęgła, które jest wewnętrzne i smarowane olejem silnikowym, w przeciwieństwie do sprzęgła, które znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów i w ogóle nie jest smarowane.
Zgaduję, że RT na filmie bez dźwigni sprzęgła to automatyczna skrzynia biegów, która nie musi rozłączać sprzęgła, aby zmienić biegi lub się zatrzymać. Mam nadzieję, że jest to opcja i że nadal dostępna jest manualna skrzynia biegów.
Też mam taką nadzieję, ale coś mi mówi, że zmierzają w tym kierunku, aby zadowolić najniższy wspólny mianownik 😁 Dzięki za wyjaśnienie. Pamiętam, że niektóre z ATC w tamtych czasach miały mokre sprzęgła, bez potrzeby robienia czegokolwiek poza zmianą biegów. Co dokładnie robi "asystent zmiany biegów" BMW?
Dzięki
Bruce
Berkeley Springs, Wv
 
Co dokładnie robi "shift assist" BMW?
Skoro jesteśmy w wątku R1300, zakładam, że masz na myśli nowy ASA, który nadchodzi. Jeśli nie, moje poniższe stwierdzenia nie mają zastosowania.

Jest sporo filmów na YouTube o R1300GS. Pewien gość z Niemiec o nazwie kanału "NothingToProve" ma film o ASA. Lubię jego recenzje.

W każdym razie, ma całkiem dobre rzeczy do powiedzenia o ASA. Krótko mówiąc, w skrzyni biegów są dwa siłowniki. Twoja dźwignia zmiany biegów to teraz tylko przełącznik, bez wewnętrznych połączeń ze skrzynią biegów. Bez dźwigni sprzęgła. Jeden siłownik jest do sprzęgła, drugi do zmiany biegów. Komputer BMW robi wszystko za Ciebie, sprzęgło i zmianę biegów. W trybie ręcznym możesz kliknąć dźwignię zmiany biegów, a ona zmieni bieg. Nawet w trybie automatycznym możesz zredukować bieg, a motocykl utrzyma ten bieg, aż przestaniesz przyspieszać przez około 5 sekund. Potem wraca do trybu automatycznego. Kiedy się zatrzymujesz, wciąga za Ciebie sprzęgło. Pozwoli Ci nawet wystartować na drugim biegu, nigdy nie gaśnie.

Moim zdaniem zmiana z pierwszego na drugi bieg jest nadal nieco szorstka. Nie różni się od standardowego motocykla ze sprzęgłem. Ale reszta biegów jest mniej więcej taka sama lub lepsza. I bardzo szybka zmiana biegów.

Byłem temu przeciwny, kiedy po raz pierwszy o tym usłyszałem. Ale teraz, oglądając prawdopodobnie kilkanaście filmów YT europejskich recenzentów, na pewno wezmę to pod uwagę w moim następnym RT.
 
Ponieważ jesteśmy w wątku R1300, zakładam, że masz na myśli nową ASA, która się zbliża. Jeśli nie, moje poniższe stwierdzenia nie mają zastosowania.

Jest sporo filmów na YouTube o R1300GS. Facet z Niemiec o nazwie kanału "NothingToProve" ma film o ASA. Lubię jego recenzje.

W każdym razie ma całkiem dobre rzeczy do powiedzenia o ASA. Krótko mówiąc, w skrzyni biegów są dwa siłowniki. Twoja dźwignia zmiany biegów to teraz tylko przełącznik, bez wewnętrznych połączeń ze skrzynią biegów. Brak dźwigni sprzęgła. Jeden siłownik jest do sprzęgła, drugi do zmiany biegów. Komputer BMW robi wszystko za Ciebie, sprzęgło i zmianę biegów. W trybie ręcznym możesz kliknąć dźwignię zmiany biegów, a ona zmieni bieg. Nawet w trybie automatycznym możesz zredukować bieg, a motocykl utrzyma ten bieg, aż przestaniesz przyspieszać przez około 5 sekund. Potem wraca do trybu automatycznego. Zatrzymaj się, a on wciąga sprzęgło za Ciebie. Pozwoli Ci nawet wystartować na drugim biegu, nigdy nie gaśnie.

Mój wniosek jest taki, że zmiana z pierwszego na drugi bieg jest nadal nieco szorstka. Niczym nie różni się od standardowego motocykla ze sprzęgłem. Ale reszta biegów wydaje się mniej więcej taka sama lub lepsza. I bardzo szybka zmiana biegów.

Byłem przeciwny, kiedy po raz pierwszy o tym usłyszałem. Ale teraz, oglądając prawdopodobnie kilkanaście filmów YT europejskich recenzentów, na pewno rozważę to w moim następnym RT.
Nie używałem go ani nawet nie badałem ASA R1300 2025, a Twoje komentarze są najbardziej szczegółowe, jakie widziałem. Muszę jednak założyć, że będzie działać podobnie do ręcznej zmiany biegów w moich Fordach (2022 F150, 2014 Edge) lub "trybu łopatkowego" w Hyundaiu Sonata, którego mieliśmy wcześniej. Tak, możesz zmieniać biegi w górę i w dół, i tak, może to trochę pomóc podczas pokonywania zakrętów, a tym bardziej w oszczędzaniu hamulców na stromych zboczach. Jednak nie ma tam BLISKO takiej kontroli podczas pokonywania zakrętów, jaką masz podczas ręcznej zmiany biegów i używania sprzęgła, aby "łagodzić" wchodzenie i wychodzenie z biegu, w zależności od pędu pojazdu. W rzeczywistości największym problemem, jaki mam, jest to, co nazwę utratą "stanu". Nie patrząc na obrotomierz, a hałas silnika jest tak stłumiony, że czasami nie mam pojęcia, czy silnik się przegrzewa, czy dławi podczas ręcznej zmiany biegów. Z tego powodu używam tego trybu tylko do ręcznej redukcji biegów na zboczach, w obawie przed uszkodzeniem automatycznej skrzyni biegów.

Nie ma sposobu na odtworzenie kontroli, jaką ma się z ręcznym sprzęgłem i dźwignią zmiany biegów, z jakimkolwiek rodzajem automatycznej skrzyni biegów. Automatyczne skrzynie biegów robią kilka wspaniałych rzeczy i uwielbiam je. Jednak kiedy naprawdę chcę nawiązać kontakt z drogą, są one nie do zniesienia. Nie możesz na przykład zrobić tego, co możesz zrobić z "czwórką na podłodze" w Corvette, z Corvette z automatyczną skrzynią biegów. Mój RT to moja "Corvette biedaka". 😁 Kiedy chcę go zabrać, jest tam, kiedy go potrzebuję.

Pytanie @pwceng17ine:
"Co dokładnie robi "asystent zmiany biegów" BMW?

Asystent zmiany biegów działa lepiej podczas zmiany biegów w górę pod obciążeniem niż podczas redukcji (szczególnie podczas przechodzenia z 2. na 1. bieg). Zasadniczo zostawiasz sprzęgło w domu (lub odkładasz je na chwilę podczas jazdy). Jeśli prawidłowo dopasujesz prędkość/pasy zmiany biegów, jest gładko jak masło. Jeśli nie, silnik "Boxer" BMW przypomina Ci, dlaczego tak go nazywają, poza kształtem. Otrzymasz "stuknięcie" i trochę szarpnięcia. Podsumowując, jedyny raz, kiedy naprawdę go używam, to kiedy przyspieszam na zakrętach. Będzie również dobrze redukował biegi w tych samych warunkach, ale znowu, lubię mieć większą kontrolę nad tym, gdzie ponownie włączam bieg podczas pokonywania zakrętów, więc rzadko używałem go podczas redukcji.

Zdecydowanie mam uprzedzenia, które już wyraziłem. Inni ludzie mogą uwielbiać asystenta zmiany biegów we wszystkich warunkach, w górę i w dół przez biegi. To świetny kompromis, IMHO, i cholernie lepszy niż bezsprzęgłowa/automatyczna skrzynia biegów, jak (rzekomo) jest ASA.
 
Asystent zmiany biegów to zupełnie inna sprawa niż ASA.

Pomyśl na przykład o Porsche Tiptronic lub BMW M3 lub M5, a nie o pick-upie lub zwykłym sedanie. Kiedy już zrozumiesz, jak go prawidłowo używać, kontrola jest dość precyzyjna i niewiele różni się od manualnej. Wiele dinozaurów tego nie polubi, ale co z tego - to opcja, nie podoba ci się, nie kupuj.

Nadal możesz cieszyć się manualną zmianą biegów, jeśli chcesz to zrobić, ale z opcją, która pozwala motocyklowi zmieniać biegi za siebie lub odwrotnie.

W moim samochodzie mogę włączać i wyłączać biegi za pomocą łopatek, używając pełnego zakresu obrotów tak mocno, jak chcę, a rzeczywista zmiana jest prawie niezauważalna; nadal mam hamowanie silnikiem, nadal mogę być agresywny na zakrętach itp.

Przewiduję, że BMW będzie sprzedawać ASA jako opcję, stopniowo przechodząc na to, aby ASA stało się standardem, a manualna zmiana biegów opcją.

Zmiany biegów dokonywane przez komputer będą płynniejsze niż manualne, a Twój pasażer to doceni. Ruszanie pod górę będzie łatwiejsze i nie będzie obaw o potencjalne zgaśnięcie silnika. Ogólnie rzecz biorąc, i nie zgadzając się z postem Scotta powyżej - przepraszam, Scott! - zużycie skrzyni biegów zostanie zmniejszone.
 
Asystent zmiany biegów to zupełnie inna sprawa niż ASA.

Pomyśl na przykład o Porsche Tiptronic, albo BMW M3 lub M5, a nie o pick-upie lub zwykłym sedanie. Kiedy już zrozumiesz, jak go prawidłowo używać, kontrola jest dość precyzyjna i niewiele różni się od manualnej. Wielu dinozaurów nie będzie tego lubić, ale co z tego - to opcja, jeśli nie lubisz, nie kupuj.

Nadal możesz cieszyć się manualną zmianą biegów, jeśli chcesz to zrobić, ale z opcją, aby pozwolić motocyklowi zmieniać biegi za siebie lub odwrotnie.

W moim samochodzie mogę włączać i wyłączać biegi za pomocą łopatek, używając pełnego zakresu obrotów tak mocno, jak chcę, a sama zmiana biegu jest prawie niezauważalna; wciąż mam hamowanie silnikiem, wciąż mogę być agresywny na zakrętach itp.

Przewiduję, że BMW będzie sprzedawać ASA jako opcję, stopniowo przechodząc na to, aby ASA stało się standardem, a manualna zmiana biegów opcjonalna.

Zmiany biegów dokonywane przez komputer będą płynniejsze niż manualne, a Twój pasażer to doceni. Ruszanie pod górę będzie łatwiejsze i nie będzie obaw o potencjalne gaśnięcie silnika. Ogólnie rzecz biorąc, i wbrew postowi Scotta powyżej - przepraszam, Scott! - zużycie skrzyni biegów zostanie zmniejszone.
lol, o ile wiem, "niezgoda" i "otwarta dyskusja" idą w parze.
 
W moim samochodzie mogę włączać i wyłączać biegi za pomocą łopatek, używając pełnego zakresu obrotów tak mocno, jak chcę, a sama zmiana jest prawie niezauważalna; wciąż mam hamowanie silnikiem, wciąż mogę być agresywny na zakrętach itp.
Brzmi znajomo jak łopatki zmiany biegów Ferrari F360 F1 z początku lat 2000, którymi jeździłem.

 
Posiadam model z 2015 roku. Rower ma swoje plusy i minusy. Jedną z głównych rzeczy, których nie lubię, jest brak stabilności przy dużych prędkościach, stąd dołączony amortyzator skrętu, który do końca nie działa. Jest zbyt duża powierzchnia czołowa z owiewki (i wystających dzbanów). Dlatego jeżdżę o 15-20 mil na godzinę wolniej niż moim poprzednim motocyklem K. Nie budzi to zaufania przy prędkościach przekraczających dozwolone, które są normą tutaj, na amerykańskim południowym zachodzie. Zmiana w 2025 roku w konstrukcji owiewki na bardziej spiczasty kształt powinna pomóc w stabilności przy dużych prędkościach, mam nadzieję. Ponadto, zgodnie z jednym z obejrzanych przeze mnie filmów, automatyczna skrzynia biegów jest na szczęście OPCJĄ.
Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć więcej szczegółów z upływem czasu.
Czuję, że coś jest nie tak z twoim motocyklem. Mam model z 2020 roku, który jest motocyklem tej samej generacji i nie może być bardziej solidny, zwłaszcza przy dużej prędkości. Czuję, że motocykl naprawdę się uspokaja przy prędkości 90+ MPH.
 
Z niecierpliwością czekam na 1300 RT. Interesuje mnie tylko ASA. W ciągu moich 54 lat posiadałem dziesiątki motocykli. Obecnie posiadam Hondę NC750x z (auto) DCT. Absolutnie uwielbiam automatyczną skrzynię biegów. Będę brał pod uwagę tylko nowe motocykle z automatem.
 
Z niecierpliwością czekam na 1300 RT. Interesuje mnie tylko ze względu na ASA. W ciągu 54 lat posiadałem dziesiątki motocykli. Obecnie posiadam Hondę NC750x z (automatyczną) DCT. Absolutnie uwielbiam automatyczną skrzynię biegów. Będę brał pod uwagę tylko nowe motocykle z automatem.
Zastanawiam się, czy będzie miał jakieś "ulepszenia" w zawieszeniu, a może nawet automatyczną regulację wysokości jazdy.
 
Czuję, że coś jest nie tak z twoim motocyklem. Mam 2020, który jest motocyklem tej samej generacji i nie może być bardziej solidny, zwłaszcza przy dużej prędkości. Czuję, że motocykl naprawdę się uspokaja przy prędkości 90+ MPH.
Zgadzam się, że musi być problem z tym motocyklem. Jednym ze słów, jakich użyłbym do opisania mojego 2023RT, jest skalna stabilność nawet przy 200 km/h, co osiągnąłem na autostradach Outback na Terytorium Północnym. Utrzymuje również niesamowitą stabilność podczas gwałtownego hamowania.
 
81 - 100 of 229 Posts