BMW Luxury Touring Community banner

TFT en volume (of gebrek daaraan). Opgelost

14K views 8 replies 6 participants last post by  rtwiz  
#1 ·
Heeft iemand anders problemen met een laag volume op hun headset bij gebruik van Navigatie op de TFT?
Ik heb een Schuberth C4 Pro met de Sena SC1A. Voordat de helm is verbonden met de TFT, in de koppelmodus voor mobiele telefoons, is het volume via de headset goed. Zodra ik de helm met de TFT koppel, daalt het volume tot ongeveer 75% van wat het was. Ik heb alle koppelopties doorlopen (mobiel, 2e mobiel, GPS etc. etc.) en geen van de opties die gekoppeld kunnen worden, is anders.
Mijn telefoon is een Samsung S20 met ALLE volume-opties op maximaal.
Als iemand een oplossing weet, zou ik dat erg op prijs stellen :)

#2 ·
Klinkt als een Schubert-probleem! Ik had SENA SRL gebruikt en geen probleem. Ben onlangs overgestapt op SENA 50S met de nieuwe Harman Kardon audio, en ook geen probleem.

#4 ·
Er zijn twee volume-instellingen, één voor audio en één voor aanwijzingen.

1. Sluit alles aan en start de muziek
2. Druk op de volumeknoppen op de telefoon naar maximaal.
3. Als dat het volume niet verhoogt, druk dan op de drie knoppen bovenop de volumeregeling en vervolgens op de instellingenknop rechtsboven.
4. Dat brengt u naar volume, druk nogmaals op de drie knoppen rechtsboven en zoek naar media volumelimiet, zorg ervoor dat deze uit staat.

Dat zou u maximaal volume van uw telefoon naar de headset voor audio moeten geven, nu.

1. Start de BMW-app en ga naar instellingen rechtsonder.
2. Ga naar Navigatie-instellingen en scrol omlaag naar Testvolume
3. Druk op de knop en verhoog vervolgens het volume met de knoppen op de telefoon.

Laat ons weten hoe het gaat.

#5 ·
Ik heb hetzelfde probleem met een andere configuratie. Ik verbind de Sena-mobiele telefoon met de helm van de motorrijder en luister naar XM-radio. Ik verbind mijn Garmin XT met de 2e mobiele telefoon van Sena. Ik moet het volume maximaliseren en het is nog steeds niet luid, en wanneer mijn Garmin XT spreekt, klinkt het net als klikken. Aanbevelingen voor verbetering?

#7 ·
Bedankt allemaal voor de antwoorden, en een heel GROTE dank aan David (y)
Het was inderdaad de TEST VOLUME-knop in de app die slechts op 50% stond. Ik heb dat verhoogd naar maximaal en nu zijn de instructies een stuk luider en zouden ze gemakkelijk hoorbaar moeten zijn op de snelweg, en ik kan het op de SC1A verlagen als ik langzamer rijd.
Nu kan ik uitkijken naar mijn aanstaande tour zonder me zorgen te hoeven maken dat ik (weer) afslagen mis :)

#8 ·
Bedankt allemaal voor de antwoorden, en een heel GROOT bedankt aan David (y)
Het was inderdaad de TEST VOLUME-knop in de app die slechts op 50% stond. Ik heb dat verhoogd naar maximaal en nu zijn de instructies een stuk luider en zouden ze gemakkelijk hoorbaar moeten zijn op de snelweg, en ik kan het op de SC1A verlagen als ik langzamer rijd.
Nu kan ik uitkijken naar mijn aanstaande tour zonder me zorgen te maken dat ik (weer) afslagen mis :)
Bedankt daarvoor, als je de titel van je thread wijzigt en bijvoorbeeld "Opgelost" of "Gefixt" toevoegt, kan dit andere mensen helpen die hetzelfde probleem hebben.

Proost

David

#9 ·
Is er nog iemand die problemen heeft met een laag volume op hun headset bij het gebruik van Navigatie op de TFT??
Ik heb een Schuberth C4 Pro met de Sena SC1A. Voordat de helm is verbonden met de TFT, in de koppelmodus voor mobiele telefoons, is het volume via de headset goed. Zodra ik de helm koppel met de TFT, daalt het volume tot ongeveer 75% van wat het was, ik heb alle koppelopties doorlopen (mobiel, 2e mobiel, GPS etc. etc.) en geen van de opties die gekoppeld kunnen worden, zijn anders.
Mijn telefoon is een Samsung S20 met ALLE volume-opties op maximaal.
Als iemand een oplossing weet, zou ik het erg op prijs stellen :)
Tyke:

Dat had ik ook en ik heb het opgelost... Zonder telefoon losgekoppeld van de helm, speel je muziek af en zet je het helemaal open. Zet het nu uit. Koppel nu aan de helm. Je hebt voldoende volume.

Ter verdediging van BMW... Ze zeggen in de handleiding dat je de muziek van je telefoon op vol volume moet zetten en het moet verlagen met het BMW-systeem.

Echter...

Ik ben gestopt met het koppelen van mijn Cardo aan TFT. Ik ben teruggegaan naar alleen koppelen met mijn telefoon. Ik heb een Cardo Packtalk Slim. Het werkt tenminste nu correct, in tegenstelling tot het systeem van de 1200... maar het is echt onhandig.

Ik gebruik graag gesproken commando's voor aan-uit "Hé Cardo Muziek aan / Muziek uit", volume "Hé Cardo, Volume omhoog / Volume omlaag" en nummer overslaan "Hé Cardo Volgende nummer / Vorige nummer". Het is direct en gemakkelijk... en ik was een van die mensen die zwoer nooit met een computer te praten. Ik gebruik het niet om met echte mensen te praten. Mijn vrouw rijdt niet met me mee en mijn vrienden willen niet koppelen. Ik gebruik de telefoon "Hé Cardo, Beantwoord / Beëindig gesprek". Dat werkt beter direct om te beantwoorden. Bellen is gemakkelijker met TFT of koppelen met GPS. Na 4 jaar heb ik mijn telefoon nog steeds niet kunnen koppelen met mijn Nav VI. Zucht.

De TFT vereist dat je het Wunderwheel gebruikt om naar Media te gaan en dan te rommelen met toegegeven prachtige menu's. Het snel uitschakelen van de muziek kan traumatisch zijn als je de menu's hebt gewijzigd... Het veroorzaakte me een klein probleem. Toen ben ik teruggegaan naar alleen het gebruik van de telefoon.

Het geluid is eenmaal verwijderd door routing via TFT... dus niet zo goed... maar het is veel beter dan via een Wet-head 1200-systeem, dat ongeveer 50% vervorming aan het signaal toevoegde. Satellietradio met dat pre-TFT-systeem was een grap... en geen leuke.

Ik hoopte dat ik het nieuwe systeem aan het werk kon krijgen... Ik bedoel, het werkt, hoera! ... maar het vermijden ervan werkt beter voor mij. Ik rijd met een groep die muziek veel beter vindt dan met elkaar te praten. Ik ben het er wel mee eens. Op de motor stappen betekent voor mij weggaan.

:alien: