BMW Luxury Touring Community banner
81 - 100 of 171 Posts
Discussion starter · #81 ·
Wał napędowy to w zasadzie przegub krzyżakowy - spawany na każdym końcu... i mogą zawodzić... ale mogą zawodzić po 50 000 milach lub 20 000 milach lub po 300 000 milach... lol... Planuję sprawdzać swój co 24 tys. mil i sprawdzać, czy ma jakieś zacięcia w działaniu i czy jest luźny... wtedy wymienię. Kilka lat temu miałem przegub krzyżakowy, który zaczął się psuć w moim ST1300 przy 48 000 milach... niektórzy mieli je wcześniej, ale to dość rzadkie, a niektórzy nigdy ich nie mieli, ale wymienią je przy 100 000.

Rowery GS są narażone na większą ilość wody i ekstremalne kąty, więc wydaje się, że byłyby bardziej podatne na problemy.
Jedynym problemem z twoim procesem myślowym jest to, że BMW mogło ulepszyć wał kardana za pomocą poprawek/ulepszeń. Czas pokaże, co tak naprawdę się dzieje i co spowodowało/zmusiło BWM do zainicjowania rozszerzonego interwału serwisowego/procedury kontroli dealera 12K i obowiązkowej wymiany 36K (nieograniczone mile).
 
Ech, chyba jestem dowodem na to, że zawsze znajdzie się jakiś ignorant w grupie, więc .... 🤔

Czy ktoś może wyjaśnić, co oznacza "Sprawdź wał kardana metodą testową ISTA"? Po prostu upewnij się, że jest mocno osadzony w końcach zębatek wału napędowego, bez wstrząsów, kołysania ani toczenia podczas manipulowania nim ręcznie? Miałem to (oraz napęd końcowy i skrzynię biegów) rozebrane w moim starym/poprzednim R1100RT-P, ale to wszystko.
 
Discussion starter · #83 · (Edited)
Umm, chyba jestem dowodem na to, że zawsze znajdzie się ktoś nieświadomy, więc .... 🤔

Czy ktoś może wyjaśnić, co oznacza "Sprawdź wał kardana metodą testową ISTA" ? Po prostu upewnij się, że jest mocno osadzony w końcach przekładni wału napędowego, bez wstrząsów, kołysania ani toczenia podczas manipulowania nim ręcznie? Miałem to (i napęd końcowy i skrzynię biegów) rozebrane w moim starym/poprzednim R1100RT-P, ale to wszystko.
@Mellow dostarczył to w poście nr 43, co najprawdopodobniej jest procedurą, a przynajmniej tą, która jest przestrzegana, jeśli instalacja modernizacyjna spustu jest zainstalowana (jeśli nie została jeszcze wykonana), zgodnie z wymogami najnowszego biuletynu, który dostarczyłem.


W żaden sposób nie opowiadam się za unikaniem sprawdzenia tego problemu przez autoryzowanego dealera BWM.
 
@Mellow dostarczył to w poście nr 43, co najprawdopodobniej jest procedurą, a przynajmniej tą, która jest przestrzegana, jeśli zamontowano modernizację odpływu (jeśli nie została jeszcze wykonana), zgodnie z wymaganiami najnowszego biuletynu, który udostępniłem.


W żadnym wypadku nie opowiadam się za unikaniem sprawdzenia tego problemu przez autoryzowanego dealera BWM.

.
"Sprawdzić wał napędowy pod kątem uszkodzeń zgodnie z instrukcją naprawy „33 73 002 – Sprawdzanie wału Cardana”. "

Tak, nawet nie sprawdziłem mojej instrukcji DVD (tzn. uruchomienie z odtwarzacza DVD zajmuje dużo czasu, jest to bardzo powolne, ale informacje tam są). Trochę myślałem na głos. Jednak dzięki za ponowne podkreślenie dokumentacji nhtsa.

re: sprawdzenie przez dealera BMW
Mój motocykl ma zaledwie 12 tys. mil przebiegu i jestem pewien, że dealer (Long Beach) nie zadał sobie trudu, aby to sprawdzić dwa lata temu, kiedy wykonali ten serwis 12 tys. mil wcześniej, więc na pewno jest to na mojej zimowej liście roboczej. Wątpię również, aby wystąpiły jakiekolwiek problemy z wałem napędowym (tzn. wymagałoby to serwisu u dealera), ale oczywiście nowa specyfikacja wymaga serwisu (inspekcji i smarowania), więc to zrobię. Jeśli nadal będę właścicielem motocykla przy 36 tys. mil, trafi on do dealera, aby otrzymać nowy wał napędowy, ale inspekcje będą miały miejsce (i będą udokumentowane, prawdopodobnie ze zdjęciami z datą) zgodnie z wymaganiami serwisowymi BMW. Nie widzę powodu, aby zabierać go do dealera na tę inspekcję, a jeśli będę to robił co 12 tys. mil, to nie jest to coś, co nagle wyskoczy i ugryzie mnie w ... ah ... TYŁEK MOJEGO ROWERU. 🙃😉

edycja/aktualizacja:

"Ta metoda testowa służy do sprawdzania funkcjonalnego stanu wału napędowego zamontowanego w pojeździe i mierzy wibracje kołnierza tylnego koła w celu wykrycia uszkodzeń przegubów uniwersalnych lub przekładni. W procedurze pomiaru z przewodnikiem technik napędzi specjalne koło czujnika prędkości za pomocą wiertarki akumulatorowej (patrz lista zatwierdzonych modeli poniżej) w kilku zakresach prędkości zdefiniowanych w procedurze ISTA."

Tak, nie sądzę, żebym robił TE rzeczy. Dla mnie będzie to bardziej „odczuwanie” i wygląd.
 
Jedynym problemem z twoim tokiem myślenia jest to, że BMW mogło/lub ulepszyło wał kardana z poprawkami/ulepszeniami. Czas pokaże, co tak naprawdę się dzieje i co spowodowało/zmusiło BWM do zainicjowania rozszerzonego interwału serwisowego/procedury kontrolnej dealera co 12 tys. km i obowiązkowej wymiany po 36 tys. km (bez ograniczeń kilometrów).
Naprawdę wątpię, żeby to zrobili, bo byłaby to jednorazowa wymiana..

Teoria - która jest tylko spekulacją - jest taka, że ktoś zmarł z powodu awarii, a księgowi zważyli średnią liczbę przejechanych kilometrów i koszty postępowania sądowego/ugody i ustalili, że taniej jest zaoferować wymianę w tym interwale niż zajmować się kolejną wizytą w sądzie. Znowu, to tylko spekulacje i chciałbym się mylić.

Mój motocykl nie trafi do dealera, chyba że będzie to wezwanie do naprawy z powodu bezpieczeństwa, którego nie mogę wykonać, ponieważ bardziej dbam o swój motocykl i swoje bezpieczeństwo niż ktokolwiek w salonie, a wiele razy ludzie dostają motocykle z brakującymi rzeczami lub niedokręconymi itp... Jeśli nie mogę pracować nad motocyklem, który mam, wezmę inny motocykl od innego producenta.
 
Discussion starter · #87 · (Edited)
Wątpię również, aby wystąpiły jakiekolwiek problemy z wałem napędowym
Czy w Twoim RT z 2018 roku zainstalowano modernizację odpływu, która jest częścią kontroli instalacji/serwisu odpływu SI 33 02 22 wspomnianej w biuletynie? Powodem jest to, że wszelkie dalsze działania określone w biuletynie nie mogą się rozpocząć, dopóki nie zostanie to zakończone. Bez zainstalowanego odpływu problemy z korozją wydają się przyspieszać do wału kardana/przegubów krzyżakowych.
Image
 
Czy w Twoim 2018 RT zainstalowano modernizację odpływu, która jest częścią kontroli instalacji/serwisu odpływu SI 33 02 22, o której wspomniano w biuletynie? Powodem jest to, że wszelkie dalsze działania określone w biuletynie nie mogą się rozpocząć, dopóki nie zostanie to zakończone. Bez zainstalowanego odpływu problemy z rdzewieniem wydają się przyspieszać do wału kardana.

View attachment 184834
Jeśli nie rdzewieje, jest w dobrym stanie, to dlaczego miałbym się przejmować. Nie jeżdżę dużo w zanurzeniu. Następnym razem, gdy będzie w warsztacie, sprawdzę wezwania do serwisu i zalecenia. Cholera, to cholerny 6-letni motocykl.
 
Oto potwierdzenie, na które (prawdopodobnie) czekał australijski kontyngent tego forum:

Umówiłem się na wymianę wału napędowego w moim '21 RT (i kilka innych czynności konserwacyjnych), ponieważ ma on zaraz osiągnąć 60 000 kilometrów (36 000 mil?)

Mój lokalny (i jedyny w stanie) dział serwisowy BMW Motorrad wiedział o akcji serwisowej, w tym o smarowaniu wielowypustów i z przyjemnością zapisał mój motocykl na 19. Bardzo kompetentny kierownik działu powiedział, że teraz dokonują przeglądu i smarowania przy 20 000 i 40 000 km oraz wymieniają przy 60 000 km. Wcześniej, jeśli wydaje się to uzasadnione.

Ktoś powyżej wspomniał, że pytał BMW Motorrad Australia i odpowiedź brzmiała tak, ale o ile mi wiadomo, jest to pierwsza wymiana z powodu należnego przebiegu tutaj.

Jako wisienka na torcie zaoferowano mi na ten dzień ładny Option 719 R9T jako samochód zastępczy. Uwielbiam to :D
 
Zastanawiam się, dlaczego Goldwing nie cierpi z powodu tego typu problemów.
Prawdopodobnie tak, ale to bardzo rzadkie - większość, jeśli nie wszystkie, motocykle Hondy z wałem napędowym zwykle używają przegubu krzyżakowego przymocowanego do wału wyjściowego skrzyni biegów - a następnie OSOBNEGO wału napędowego z zębatkami na końcu, które mocują się do tylnej osi.

Wał kardana BMW to połowa przegubu krzyżakowego przymocowanego na każdym końcu wału napędowego, więc pojedyncza część w porównaniu z 2-częściowym systemem Hondy.

Podejście Hondy umieszcza tradycyjny przegub krzyżakowy w pobliżu skrzyni biegów, więc jest bardzo mało prawdopodobne, aby był narażony na wilgoć / brud, podczas gdy podejście BMW umieszcza jeden koniec tego wału-przegubu krzyżakowego w obszarze, który może być bardziej narażony na działanie czynników atmosferycznych - ergo - niedawne wezwanie do serwisu, które widzieliśmy dla GS-ów z otworami wentylacyjnymi i zaworami klapowymi.. prawdopodobnie mają również większy ruch pionowy niż motocykle Hondy, ale myślę, że lokalizacja jest dużym problemem.

Wygląda na to, że w nowszych skrzydłach zastosowano 1-częściowy wał napędowy z przegubem krzyżakowym w miejscu wału wyjściowego skrzyni biegów. Połączenie z tyłu motocykla to napęd zębaty męski/żeński.

Image



Image
 
Powyższe pytanie przypomina mi coś, z czym spotkałem się na początku lat 90. Moja żona jeździła Hondą Accord, a ja miałem Chevroleta S10 Blazer. Zawsze zajmowałem się serwisem/naprawami naszych pojazdów.

Zabrałem mojego Blazera na przegląd i od czasu do czasu doradca serwisowy wychodził z poczekalni, aby omówić z kimś, co należy zrobić z jego pojazdem. np. "Twoje dolne przeguby kulowe wymagają wymiany". Klient zwykle narzekał, dlaczego trzeba je wymieniać przy tak małym przebiegu itp... i był wściekły.

Zabrałem Hondę mojej żony na przegląd i stało się to samo, z jedynym wyjątkiem reakcji klientów. Zamiast być wściekłymi, wydawali się to po prostu akceptować. "Myślę, że takie rzeczy się zdarzają, przynajmniej zajęliśmy się tym, zanim coś złego się stało". Zasadniczo te same problemy w zasadzie w tym samym czasie w życiu pojazdów.

Czasami to wszystko jest "percepcją". Czy Goldwingi mają problemy z wałami napędowymi? Prawdopodobnie tak, czasami. Czy wszystkie wały napędowe BMW są gotowe do wybuchu? Prawdopodobnie nie.

Jeśli czytasz fora wystarczająco długo, możesz być przekonany, że Twój motocykl to walący się domek z kart ze złymi popychaczami, wałem napędowym, napędem końcowym itp... Albo możesz na nim jeździć, wykonywać konserwację i naprawy w razie potrzeby i cieszyć się nim. Jeśli Twoim zdaniem wymaga zbyt wiele konserwacji i napraw, zawsze możesz spróbować innej marki i zacząć podróż od nowa.
 
Powższe pytanie przypomina mi coś, z czym spotkałem się na początku lat 90. Moja żona jeździła Hondą Accord, a ja miałem Chevroleta S10 Blazer. Zawsze zajmowałem się serwisem/naprawami naszych pojazdów.

Zabrałem swojego Blazera na serwis i od czasu do czasu doradca serwisowy wychodził z poczekalni, aby omówić z kimś, co należy zrobić z jego pojazdem. np. "Twoje dolne przeguby kulowe wymagają wymiany". Klient zwykle narzekał, dlaczego trzeba je wymieniać przy tak małym przebiegu itp... i był wkurzony.

Zabrałem Hondę żony na serwis i stało się to samo, z jedynym wyjątkiem reakcji klientów. Zamiast być wkurzonymi, wydawali się to po prostu akceptować. "Myślę, że takie rzeczy się zdarzają, przynajmniej zajęliśmy się tym, zanim coś złego się stało". Zasadniczo te same problemy w zasadzie w tym samym czasie w życiu pojazdów.

Czasami to wszystko jest "percepcją". Czy Goldwingi mają problemy z wałami napędowymi? Prawdopodobnie tak, czasami. Czy wszystkie wały napędowe BMW są gotowe do wybuchu? Prawdopodobnie nie.

Jeśli czytasz fora wystarczająco długo, możesz zostać przekonany, że Twój motocykl to jeżdżący domek z kart ze złymi popychaczami, wałem napędowym, napędem końcowym itp... Albo możesz nim jeździć, wykonywać konserwację i naprawy w razie potrzeby i cieszyć się nim. Jeśli Twoim zdaniem wymaga zbyt wiele konserwacji i napraw, zawsze możesz spróbować innej marki i zacząć podróż od nowa.
Tak, przypuszczam, że jest mniej forów Chevroleta S10 Blazer lub Hondy Accord, na których właściciele dopracowują każdą małą idiosynkrazję w mechanice pojazdu i rozmawiają o każdym małym szczególe, aż do poszczególnych części, niż na forach motocykli BMW. Większość ludzi wkłada kluczyk do stacyjki i po prostu nimi jeździ, wykonując tylko tyle serwisu, aby pozostać w gwarancji. Właściciele motocykli Beemer? Nahh... to byłoby TAK nudne! 🙃😁🤣🤣
 
Powyższe pytanie przypomina mi coś, z czym spotkałem się na początku lat 90. Moja żona jeździła Hondą Accord, a ja miałem Chevroleta S10 Blazer. Zawsze zajmowałem się serwisem/naprawami naszych pojazdów.

Zabrałem mojego Blazera na przegląd i od czasu do czasu doradca serwisowy wychodził z poczekalni, aby omówić z kimś, co należy zrobić z jego pojazdem. np. "Twoje dolne przeguby kulowe wymagają wymiany". Klient zwykle narzekał, dlaczego trzeba je wymieniać przy tak małym przebiegu itp... i był wściekły.

Zabrałem Hondę mojej żony na przegląd i stało się to samo, z jedynym wyjątkiem reakcji klientów. Zamiast być wściekłymi, wydawali się to po prostu akceptować. "Myślę, że takie rzeczy się zdarzają, przynajmniej zajęliśmy się tym, zanim coś złego się stało". Zasadniczo te same problemy w zasadzie w tym samym czasie w życiu pojazdów.

Czasami to wszystko jest "percepcją". Czy Goldwingi mają problemy z wałami napędowymi? Prawdopodobnie tak, czasami. Czy wszystkie wały napędowe BMW są gotowe do eksplozji? Prawdopodobnie nie.

Jeśli czytasz fora wystarczająco długo, możesz być przekonany, że Twój motocykl to jeżdżący domek z kart ze złymi popychaczami, wałem napędowym, napędem końcowym itp... Albo możesz na nim jeździć, wykonywać konserwację i naprawy w razie potrzeby i cieszyć się nim. Jeśli Twoim zdaniem wymaga zbyt wiele konserwacji i napraw, zawsze możesz spróbować innej marki i rozpocząć podróż od nowa.
Moje doświadczenie z posiadaniem 4 Wings od 81 do 2018 roku nie miało problemów z wałem napędowym. W późniejszej części tego czasu byłem aktywny na forach i nie przypominam sobie żadnego problemu.
Naprawdę lubię mojego RT, ale zastanawia mnie, że ogólnie rzecz biorąc, system wału jest nie bardziej niezawodny niż dobry łańcuch i zębatka. Tak, jest czystszy, ale trudniej jest również przeprowadzić konserwację, a nawet wykryć problem na pierwszy rzut oka.
Jedną z zalet jest wymiana po 36 tys. mil, czego nie dostaniesz na łańcuchu i zębatce.
 
Te rozmowy o Goldwingsach przypominają mi o Yamasze FJR. Posiadałem cztery z nich w latach 2003-2021 i ani razu nie było mowy o problemach z napędem wałem. Nie przypominam sobie nawet, żeby był uwzględniony w harmonogramie przeglądów, chociaż wymiana oleju musiała być potrzebna. Ale są tu dobre wyjaśnienia, czym BMW różni się od innych producentów, więc po prostu mówię.
 
OK, czas otworzyć oczy innym właścicielom, aby zapobiec potencjalnemu zranieniu kogoś z powodu usterki, której dealer może nie rozwiązać dla nich.

View attachment 184828



View attachment 184829
Ciekawe, dzięki.

Uważam, że SZCZEGÓLNIE INTERESUJĄCE jest to, że zaczyna się od sprawdzenia numeru VIN, które wydaje się dość konsekwentnie NIE pokazywać kwalifikujących się pojazdów jako kwalifikujących się.

Ponadto myślę, że byłbym w porządku z poproszeniem lokalnego dealera o sprawdzenie / ponowne nasmarowanie / korek spustowy, cokolwiek w moim motocyklu "w ramach gwarancji" co 12 tys. mil, niezależnie od tego, czy wykonywana jest jakakolwiek inna praca, czy nie. Tak rozumiem problem i reakcję BMW na niego. Pozwoliłbym kierownikowi serwisu i przedstawicielowi BMW wyjaśnić, dlaczego to nie jest odpowiednie, a tym samym objęte gwarancją.
 
Discussion starter · #100 · (Edited)
Naprawdę wątpię, żeby to zrobili, bo byłaby to jednorazowa wymiana...

Teoria - która jest tylko spekulacją - głosi, że ktoś zmarł z powodu awarii, a księgowi zważyli średnią liczbę mil i koszty sporów/ugód i ustalili, że taniej jest zaoferować wymianę w tym przedziale czasowym niż zajmować się kolejną wizytą w sądzie. Znowu, to tylko spekulacje i chciałbym się mylić.

Mój motocykl nie trafi do dealera, chyba że będzie to wezwanie do naprawy z powodu bezpieczeństwa, którego nie mogę wykonać, ponieważ bardziej dbam o swój motocykl i swoje bezpieczeństwo niż ktokolwiek w salonie, a wiele razy ludzie dostają motocykle z powrotem z brakującymi lub niedokręconymi elementami itp... Jeśli nie mogę pracować nad motocyklem, który mam, wezmę inny motocykl od innego producenta.
W tym momencie, bez żadnych uzasadnionych dowodów w jedną lub drugą stronę, skłaniam się ku przekonaniu, że NHTA nakazała specyfikacje serwisowe/wymiany wału kardana przez BMW w porównaniu z zespołem księgowych w korporacji. Wydaje się to bardzo podobne do branży lotniczej i FAA z mojego wcześniejszego doświadczenia zawodowego... Czas pokaże.


"Producenci dobrowolnie inicjują wiele z tych wezwań do naprawy, podczas gdy inne są albo pod wpływem dochodzeń NHTSA, albo nakazane przez NHTSA za pośrednictwem sądów. Jeśli zostanie wykryta wada bezpieczeństwa, producent musi powiadomić NHTSA, a także właścicieli pojazdów lub sprzętu, dealerów i dystrybutorów. Producent jest wówczas zobowiązany do usunięcia problemu bezpłatnie dla właściciela. NHTSA jest odpowiedzialna za monitorowanie działań naprawczych producenta w celu zapewnienia pomyślnego zakończenia kampanii naprawczej."
.
 
81 - 100 of 171 Posts