BMW Luxury Touring Community banner
21 - 40 of 171 Posts
Het zou erger kunnen zijn... mijn MV Agusta Turismo Veloce Lucco 800 triple zou $1200 kosten voor een klepspelingcontrole bij 18.000 mijl. Ik heb het werkplaatshandboek voor deze motor. De prijs is één ding, maar het vinden van een competente, door MV opgeleide monteur die ervaring heeft met het openen van deze speciale moto-motor is iets anders. Ik beschouw mezelf als redelijk mechanisch competent, maar de MV is als een nachtmerrie versus de gemakkelijke boxertwin. Aanzienlijk complexiteit en demontage van de motor versus het onvermogen om specifieke gereedschappen te verkrijgen. Ik denk dat het allemaal relatief is.

$1200 zou me 8 klepspelingcontroles op de BMW opleveren en tot 96.000 mijl meegaan zonder een sleutel aan te raken, ervan uitgaande dat de technicus weet wat hij doet en eerlijk is.
Hmm, klinkt als de vorige motor van mijn zoon, een Ducati. Hij heeft er veel tijd aan besteed toen hij single was, maar hij reed wel soepel. Lang niet zo gemakkelijk als mijn Beemers. (Nu is hij getrouwd met een carrière, twee kinderen, een hond, een huis dat hij aan het verbouwen is, en geen Ducati's meer 😁).

Voor degenen onder ons Downunder met betrekking tot het onderwerp van de thread.

Volgens BMW Motorrad Australia is de recente wijziging van het onderhoudsplan voor de cardanas op de R1200 & R1250 gecommuniceerd aan BMW Motorrad dealers in Australië via het officiële bulletin.
Volgens het bulletin en het nieuwe onderhoudsplan uitgegeven door BMW Motorrad HQ in München, moet de cardanas kosteloos worden vervangen om de 60.000 km.

Ik zal de mijne in januari 2024 boeken en kijken hoe dit gaat. Volgens informatie uit Duitsland moeten ze eerst de rubberen aftapkraan installeren. Hopelijk kunnen ze beide vereisten in één bezoek voltooien.

Wat is het voordeel van cardanaandrijving als het dezelfde levensduur heeft als een ketting en tandwielen?
Is het schoner? LOL

Ik denk dat mijn enige opmerking daarover is dat ze niet allemaal bij 36k kapot gaan... maar het klinkt alsof BMW dat denkt of dat het een tikkende tijdbom is na dat punt... Daarom vroeg ik eerder hoeveel RT's aandrijfassen er in het verleden zijn uitgevallen... Het smeren van de spiebanen gaat het kruiskoppelinggedeelte van de as niet langer meegaan... Ik denk dat ik de mijne bij elke 12k service zal controleren en kijken of de beweging plakkerig is en niet zo soepel als zou moeten... maar het zou wel eens meer dan 100k mijl mee kunnen gaan.

Hebben de K1600's met veel meer PK's en koppel een vergelijkbaar probleem???

Discussion starter · #25 ·
Ik denk dat ik de mijne elke 12k service zal controleren
Het NA Service bulletin bevat een servicecontrole en spline vet om de 12K mijl, die onder de garantie valt - onbeperkte mijlen duur.

Als de cardan de 12K servicecontrole niet doorstaat, wordt deze onder garantie vervangen vóór het 36K mijlen interval onder garantie - onbeperkte mijlen duur.

Het NA Service bulletin omvat een servicecontrole en spline-vet om de 12.000 mijl, wat onder de garantie valt - onbeperkte kilometers duur.

Als de cardan de servicecontrole van 12.000 mijl niet doorstaat, wordt deze onder garantie vervangen vóór het interval van 36.000 mijl onder garantie - onbeperkte kilometers duur.
Ik begrijp het bulletin... ik ben gewoon benieuwd of ze dat doen vanwege een heleboel storingen die hebben plaatsgevonden of een list om je naar de serviceafdeling te krijgen... ja, de as is gratis, maar we hebben nog een paar andere dingen gevonden en de olieverversing kost je $200.

Omdat dit oorspronkelijk een reactie was op GS-motoren (met een aanzienlijk grotere boog van de vering vanwege hun offroad-gebruik), omvatten de servicebulletins alleen die eenheden plus de RT-eenheden in politiedienst (omdat ze in achtervolgingssituaties stoepranden zouden kunnen overslaan). Het klinkt alsof BMW later gewoon de handdoek in de ring gooide en de service uitbreidde tot alle 1200's/1250's. Ik ben nog niet in de buurt van 36.000, maar de volgende keer dat ik in de buurt van een dealer ben, zal ik even stoppen en het vragen. (2017 RT)

Ik heb net gebeld met BMW Motorcycles of Greensboro, waar ik mijn 2017 RT in september '22 heb gekocht. Hij hoeft de motorfiets niet te zien voor iets dat met de aandrijfas te maken heeft (maar er is een download die een van mijn waarschuwingslampjes van geel naar rood verandert als het ooit aangaat, als ik dat wil.)

Kevin (Service Manager) zei dat de terugroepactie alleen van toepassing is op GS-motoren en RT POLICE-motoren.

Goed genoeg voor mij. Vrolijk kerstfeest!

Vandaag mijn lokale dealer gebeld. ENIGE ITEM dat hij had voor mijn 2014 R1200 RT is een software-update om het Dynamic ESA-probleem aan te pakken dat ik denk te hebben opgemerkt - ruwe rit als het soepeler zou moeten zijn. Hij dacht eerst dat het 2 rijmodi zou kunnen toevoegen (in het begin), maar leek toen te denken dat het min of meer was wat ik eerst zei. NIETS AAN DE AS, niet controleren, geen weep hole/klep, niet opnieuw smeren - NADA, NIETS ZIP!

Ik vertelde hem dat het me deed denken aan mijn voormalige Toyota Sequoia-frame "recall"-nachtmerrie.

Eerst waren het Tundras van mijn modeljaar (en andere), maar niet mijn Sequoia. Op dat moment deden ze VOLLEDIG GRATIS FRAMEVERVANGINGEN. Zelfs voor mensen die gewoon wilden dat ze het voertuig terugkochten, waren ze ze aan het herbouwen!

Toen werd het inspecteren - "De jouwe is prima!" De Beemer-serviceman met wie ik vandaag sprak, zei dat ze zijn Tundra hadden gespoeld en ondercoat! Toen werd me verteld dat ik hem opnieuw moest laten inspecteren en ze vonden volledige roestvorming op 5 plaatsen. Tegen die tijd leverden ze alleen het frame, een paar brandstofleidingen en remleidingen. Elk ander onderdeel (en er zijn er veel) zou voor mijn rekening zijn. ENIGE voordeel was dat ze elk verwijderd onderdeel zouden vervangen door een nieuw onderdeel op mijn kosten - alleen de werkelijke kosten voor het onderdeel. Toen ik de SUV kocht, was hij 7 jaar oud en had hij 120.000 mijl. Op dit moment was hij 10 jaar oud, had hij 135.000 en alle originele ophanging. Zou me $ 3.500 tot $ 5.000 hebben gekost! Heb toch het frame besteld. (Heb er niet veel mee gereden, want mijn dagelijkse bestuurder was.... (tromgeroffel alstublieft)... een VW Sport Wagon TDI!) Ja, de niet zo schone turbodiesel die ik uiteindelijk terugverkocht aan VW! Nu was de Sequoia met het rotte frame mijn dagelijkse bestuurder!

De serviceman zei dat hij zijn Tundra voor een olieverversing had gebracht en ze hem vertelden dat zijn stuurhuis van het frame viel. Hij gooide de vrachtwagen weg en kocht een Ford!

De dag dat ze belden om me te vertellen dat mijn frame binnen was, reed ik terug uit Maryland met mijn nieuwe Nissan Frontier SV 4WD Crew Cab.
(Beste deal in het land voor dat voertuig in ongeveer 2 weken). Heb er 3,5 jaar mee gereden, 70.000 mijl gereden, alleen remmen, banden en accu gedaan en slechts $ 3.500 "verloren"! De Sequoia persoonlijk verkocht met volledige openbaarmaking.

Nissan ingeruild voor nieuwe Ford F-250 (nieuwe sneeuwploeg en nu dagelijkse bestuurder) vorig jaar.

Waarom voelt dit als een ander vergelijkbaar FU (sorry F ME) scenario?!? Er is in ieder geval weer een aanzienlijke reeks gedocumenteerde problemen en bekentenissen van de fabrikant. Ik kan alleen maar hopen dat BMW actie onderneemt, het juiste doet en IEDEREEN heel maakt - niet alleen kiezen en kiezen wie ze verzorgen. Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat er minstens twee mensen zijn die nooit meer een Toyota zullen kopen!

Maar BMW moet weten wat mijn voormalige bootdealer duidelijk wist en zelfs verklaarde... "We snappen het! NIEMAND HOEFT EEN BOOT TE KOPEN!" Ik zei: "Ja, we zijn niet in Venetië!" ("Huh?") Ik legde uit...

Hé BMW! NIEMAND HEEFT EEN MOTORFIETS NODIG TE KOPEN!

Tenminste niet iemand die ik ken. Zeker NIET IK! En ZEKER GEEN BMW!

Heeft u hem gevraagd om het servicebulletin in het BMW-systeem op te zoeken?
bulletin # 33 04 23 uitgegeven op 12/12/2023 door BMW NA

View attachment 184550
Nee, daar had ik niet aan gedacht. Dacht dat de VIN-zoekopdracht de sleutel was. STOM VAN MIJ!

ANYWAY... Het is 22 december... Betty (Beemer) is voor het seizoen ondergebracht in haar nieuwe verwarmde winterhuis.

Waarschijnlijk is het het beste om af te wachten, het stof te laten zakken, hier te blijven kijken en te zeuren (OK, MISSCHIEN klaar met zeuren), en dit sowieso in het nieuwe jaar / voorjaar opnieuw te bekijken.

Hoop alleen dat het niet wordt zoals mijn Subaru Hatchback achteruitversnellingsvergrendelingsveer. Of misschien wel! Mijn eerste ploeg was een schattige 1983 Subaru 4WD Hatchback met een onbetrouwbare "Wisconsin Governor's Innovation Award-Winning" 6' SnowWay ploeg. Ging elke keer kapot als het sneeuwde! De achteruitversnellingsvergrendelingsveer brak, dus ik moest hem in zijn achteruit houden (tijdens het ploegen). Garantie / terugroepactie. Onderdeel besteld. Onderdelen kwamen binnen. Dealer installeerde ze in andere auto's. Tegen de tijd dat ze er een hadden om in mijn versnellingsbak te installeren, hadden de losse onderdelen de versnellingsbak vernield. (Ploegen hielp zeker niet). Veel eer aan hen (en mijn geluk), Subaru Zone Rep. zorgde voor mij, en ze kreeg een gloednieuwe versnellingsbak na een paar jaar intensief gebruik! (Gewoon eerlijk zijn in mijn gebruik van vetgedrukt RE: Leveranciers).

Bedankt!

Afbeeldingen van deze documenten opslaan voor toekomstig gebruik.

Discussion starter · #35 · (Edited)
Kevin (Service Manager) zei dat de terugroepactie alleen van toepassing is op GS-motoren en RT POLICE-motoren.
Nee, daar had ik niet aan gedacht. Dacht dat de VIN-zoekopdracht de sleutel was. STOM VAN MIJ!
Mijn eerste bericht in deze thread suggereerde de juiste methode om te volgen.

Als ik informatie plaats met de gedachte om anderen te helpen en dan een deel van het daadwerkelijke bulletin moet plaatsen om deze thread op koers te houden en niet als een leugenaar te worden bestempeld, heb ik het gevoel dat ik deze hele thread gewoon wil verwijderen.

Vandaag, toen ik mijn 2022 R1250RT ophaalde na een klepspelingcontrole bij 34.500 mijl, werd ik op de hoogte gebracht van een recent uitgebracht BMW Service Bulletin. Dit bulletin # 33 04 23 uitgegeven op 12/12/2023 door BMW NA vereist vervanging van de aandrijfas elke 36.000 mijl onder garantie of bij defect als gevolg van materiaal- of fabricagefouten voor onbeperkte mijlen.

Het controleren van de VIN in AIR (Aftermarket Information Research) is vereist voor toepasbaarheid. Stel voor om contact op te nemen met uw dealer om te bepalen of uw R1250RT of een vergelijkbare variant wordt beïnvloed.

Mijn 2022 BMW R1250RT is getroffen en de aandrijfas wordt vervangen bij 36.000 mijl onder garantie. Er werd gezegd dat het ongeveer een uur zou duren.

.

Jullie worden bedrogen

Mijn eerste bericht in deze thread suggereerde de juiste methode om te volgen.

Als ik informatie plaats met de gedachte om anderen te helpen en dan een deel van het daadwerkelijke bulletin moet plaatsen om deze thread op koers te houden en niet als een bull $ hitter te worden bestempeld, heb ik het gevoel dat ik deze hele thread gewoon moet verwijderen.
Sorry.

Ik heb hem de SB #... aangeboden.

Dealer ge-sms't. Kreeg dit:

Ik zal dit verder moeten uitzoeken met onze vertegenwoordiger. Er lijkt een nieuwe onderhoudsprocedure te zijn die gebaseerd is op intervallen van 12.000 mijl. Onze vertegenwoordiger is er pas weer in het nieuwe jaar, maar ik zal hem e-mailen en na meer informatie van hem contact met u opnemen. Tot nu toe hebben we alleen kunnen inspecteren of vervangen onder garantie als het bulletin aan het chassisnummer is gekoppeld. In uw geval is er niets gekoppeld, alleen een software-update. Ik neem contact met u op met meer informatie wanneer ik kan :)

Fijne feestdagen
Mike

Beantwoordde dit:

Cool, bedankt. Wat mensen online zeggen, is dat het nu wordt behandeld als een "garantievervanging" om de 36.000 mijl. Een beetje verrast, niet eens een inspectie, aftapkraan, smeerservice.

Ik wacht op bericht van u!

Fijne feestdagen!

Discussion starter · #38 · (Edited)
Vandaag, toen ik mijn 2022 R1250RT ophaalde na een klepspelingcontrole bij 34.500 mijl, werd ik op de hoogte gebracht van een recent uitgebracht BMW Service Bulletin. Dit bulletin # 33 04 23, uitgegeven op 12/12/2023 door BMW NA, vereist vervanging van de aandrijfas elke 36.000 mijl onder garantie of bij defect als gevolg van materiaal- of fabricagefouten voor onbeperkte mijlen.

Het controleren van het VIN in AIR (Aftermarket Information Research) is vereist voor toepasbaarheid. Stel voor om contact op te nemen met uw dealer om te bepalen of uw R1250RT of een vergelijkbare variant getroffen is.

Mijn 2022 BMW R1250RT is getroffen en de aandrijfas wordt bij 36.000 mijl onder garantie vervangen. Er werd gezegd dat het ongeveer een uur zou duren.

21 - 40 of 171 Posts