Vandaag mijn lokale dealer gebeld. ENIGE ITEM dat hij had voor mijn 2014 R1200 RT is een software-update om het Dynamic ESA-probleem aan te pakken dat ik denk te hebben opgemerkt - ruwe rit als het soepeler zou moeten zijn. Hij dacht eerst dat het 2 rijmodi zou kunnen toevoegen (in het begin), maar leek toen te denken dat het min of meer was wat ik eerst zei. NIETS AAN DE AS, niet controleren, geen weep hole/klep, niet opnieuw smeren - NADA, NIETS ZIP!
Ik vertelde hem dat het me deed denken aan mijn voormalige Toyota Sequoia-frame "recall"-nachtmerrie.
Eerst waren het Tundras van mijn modeljaar (en andere), maar niet mijn Sequoia. Op dat moment deden ze VOLLEDIG GRATIS FRAMEVERVANGINGEN. Zelfs voor mensen die gewoon wilden dat ze het voertuig terugkochten, waren ze ze aan het herbouwen!
Toen werd het inspecteren - "De jouwe is prima!" De Beemer-serviceman met wie ik vandaag sprak, zei dat ze zijn Tundra hadden gespoeld en ondercoat! Toen werd me verteld dat ik hem opnieuw moest laten inspecteren en ze vonden volledige roestvorming op 5 plaatsen. Tegen die tijd leverden ze alleen het frame, een paar brandstofleidingen en remleidingen. Elk ander onderdeel (en er zijn er veel) zou voor mijn rekening zijn. ENIGE voordeel was dat ze elk verwijderd onderdeel zouden vervangen door een nieuw onderdeel op mijn kosten - alleen de werkelijke kosten voor het onderdeel. Toen ik de SUV kocht, was hij 7 jaar oud en had hij 120.000 mijl. Op dit moment was hij 10 jaar oud, had hij 135.000 en alle originele ophanging. Zou me $ 3.500 tot $ 5.000 hebben gekost! Heb toch het frame besteld. (Heb er niet veel mee gereden, want mijn dagelijkse bestuurder was.... (tromgeroffel alstublieft)... een VW Sport Wagon TDI!) Ja, de niet zo schone turbodiesel die ik uiteindelijk terugverkocht aan VW! Nu was de Sequoia met het rotte frame mijn dagelijkse bestuurder!
De serviceman zei dat hij zijn Tundra voor een olieverversing had gebracht en ze hem vertelden dat zijn stuurhuis van het frame viel. Hij gooide de vrachtwagen weg en kocht een Ford!
De dag dat ze belden om me te vertellen dat mijn frame binnen was, reed ik terug uit Maryland met mijn nieuwe Nissan Frontier SV 4WD Crew Cab. (Beste deal in het land voor dat voertuig in ongeveer 2 weken). Heb er 3,5 jaar mee gereden, 70.000 mijl gereden, alleen remmen, banden en accu gedaan en slechts $ 3.500 "verloren"! De Sequoia persoonlijk verkocht met volledige openbaarmaking.
Nissan ingeruild voor nieuwe Ford F-250 (nieuwe sneeuwploeg en nu dagelijkse bestuurder) vorig jaar.
Waarom voelt dit als een ander vergelijkbaar FU (sorry F ME) scenario?!? Er is in ieder geval weer een aanzienlijke reeks gedocumenteerde problemen en bekentenissen van de fabrikant. Ik kan alleen maar hopen dat BMW actie onderneemt, het juiste doet en IEDEREEN heel maakt - niet alleen kiezen en kiezen wie ze verzorgen. Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat er minstens twee mensen zijn die nooit meer een Toyota zullen kopen!
Maar BMW moet weten wat mijn voormalige bootdealer duidelijk wist en zelfs verklaarde... "We snappen het! NIEMAND HOEFT EEN BOOT TE KOPEN!" Ik zei: "Ja, we zijn niet in Venetië!" ("Huh?") Ik legde uit...
Hé BMW! NIEMAND HEEFT EEN MOTORFIETS NODIG TE KOPEN!
Tenminste niet iemand die ik ken. Zeker NIET IK! En ZEKER GEEN BMW!