BMW Luxury Touring Community banner

Bezpiecznik pompy paliwa R1200RT?

2 reading
19K views 11 replies 8 participants last post by  Sijaona Owalla  
#1 · (Edited)
R 1200 RT 2005.

EDIT: Problem rozwiązany.
Zasilanie pompy paliwa dostarczy 12V, gdy tylko spróbujesz uruchomić silnik.
Ponieważ zbiornik jest teraz zdjęty, nie mogę go uruchomić, ale przypuszczam, że będzie nadal dostarczać 12V do pompy paliwa tak długo, jak silnik będzie działał (ładowanie alternatora lub równoważny wskaźnik).

Mój kontroler pompy paliwa spalił się.
Teraz mam kontroler wyłączony i mierzę elektryczność na kablu, który wchodzi do kontrolera. Styk do kontrolera pompy paliwa ma trzy kable: jeden zielony, jeden brązowy i jeden niebieski/czerwony i żadna kombinacja nie daje mi 12V. Otrzymuję tylko 2,4V w jednym przypadku, być może jest to jakieś wyciekające napięcie, nie wiem.

Szukałem tutaj, aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się bezpiecznik dla tego zasilania paliwem, w jednym miejscu napisano, że znajduje się po prawej stronie pod zbiornikiem paliwa, więc zdjąłem zbiornik paliwa, ale nadal nie mogę znaleźć żadnych skrzynek z bezpiecznikami.

Waham się między kupnem nowego kontrolera pompy paliwa za ponad 200 dolarów lub po prostu podłączeniem 12V bezpośrednio do pompy paliwa.
Miło byłoby go pominąć, ale potrzebuję 12V na kablu, niezależnie od tego, czy go pominę, czy włożę nową jednostkę, być może spalenie jednostki sterującej paliwem przepaliło bezpiecznik.
Każda pomoc w znalezieniu bezpieczników będzie mile widziana.
 

Attachments

#3 ·
Dziękuję Dann

tak, właśnie to zrozumiałem. Ponieważ nie dostaje zasilania do pompy paliwa, dopóki nie zakręcisz silnikiem i zatrzymuje się, gdy przestajesz kręcić, chyba że silnik się uruchomi.
Na razie nie ma podłączonego zbiornika paliwa.
Czy wiesz, czy nadal będzie można zewrzeć kontroler z zasilaniem z połączenia kontrolera? czy potrzebuję innego źródła 12 V?
 
#4 ·
Dziękuję Dann

tak, właśnie to zrozumiałem. Ponieważ nie dostaje zasilania do pompy paliwa, dopóki nie zakręcisz, i zatrzymuje się, gdy przestajesz kręcić, chyba że silnik się uruchomi.
na razie nie podłączono zbiornika paliwa.
Czy wiesz, czy nadal będzie można zmostkować kontroler z zasilaniem z połączenia kontrolera? czy potrzebuję innego źródła 12 V?
Czy próbujesz ominąć kontroler, aby przetestować pompę paliwa, czy tylko przetestować kontroler?
Jeśli to pompa, znajomy przetestował swoją pompę paliwa z innym źródłem 12 V. Jeśli to kontroler, być może można użyć gs-911 do aktywacji pompy i uzyskania odczytu napięcia.
 
#6 ·
Dziękuję wam wszystkim za pomoc.
Uszkodził mi się wał napędowy i kazałem go wymienić.
Jednocześnie dealer BMW przeprowadził akcję serwisową pompy paliwa w moim motocyklu, co było oczywiście bezpłatne.
Potem pojechaliśmy do Sterling VA, aby odwiedzić naszego syna.
W drodze powrotnej do Tellico Plains, tuż na południe od granicy TN, motocykl się zatrzymał. Jak przy wyłączaniu zapłonu.
Na szczęście udało mi się zjechać na zjazd ze stacji ważenia zaledwie kilka metrów.
Próbując uruchomić motocykl, uruchomił się i pracował przez 2-3 sekundy, a następnie znowu zgasł. Jeśli uruchomiłem go natychmiast ponownie, był martwy. Jeśli poczekałem kilka minut, uruchamiał się i pracował ponownie przez 2-3 sekundy, mogłem to zrobić kilka razy.

Oczywiście podejrzewałem pompę paliwa, ponieważ nigdy wcześniej nie miałem tego typu problemów. Następnego dnia przywiozłem go do domu na mojej przyczepie.
Kiedy byłem w domu, próbowałem go uruchomić kilka razy z tym samym skutkiem.
Potem przez przypadek wlałem do zbiornika trochę pochłaniacza wody STP i zgadnijcie co, uruchomił się i działał idealnie. Po pracy na biegu jałowym i uruchomieniu kilka razy wydawało się, że problemem była woda i problem zniknął.

Teraz zabrałem motocykl do miasta, ale po zaledwie 5 milach znowu się zatrzymał, tak jak kilka dni temu.
Jeszcze raz na przyczepę i z powrotem do domu. Tym razem STP w ogóle nie zadziałało, nawet nie próbowało się uruchomić po rozruchu.
Zacząłem więc rozbierać rzeczy, podejrzewając pompę paliwa. Zdemontowałem zespół sterowania pompą paliwa i w miejscu „wnęki” pod nim, gdzie znajduje się styk elektryczny z pompą paliwa, wnęka była wypełniona wodą. Trzymając w ręku elektronikę pompy paliwa, poczułem, jak wypływa z niej woda. Urządzenie jest całkowicie wypełnione gumą, a naciskanie kciukiem na tylną stronę powodowało wypływanie wody na krawędzi między gumą a metalową obudową. Po wyjęciu gumy okazało się, że jest utleniona i spalona.
Podczas naprawy akcji serwisowej pompy paliwa najwyraźniej nie upewniono się, że gumowa uszczelka pod tym zespołem elektronicznym jest dobra i/lub prawidłowo zamontowana.
Moim pierwszym STOPEM była najwyraźniej woda w paliwie.
Mój drugi przystanek z powodu spalonego elektronicznego sterownika pompy paliwa.
Szukałem bezpiecznika, być może się przepalił, ale nie ma bezpieczników, wszystko jest obsługiwane przez system CANBus. Dziękuję za tę informację Dann323.
Zatem teraz próbuję dowiedzieć się, czy na wtyczce, która wchodzi do elektroniki pompy paliwa, jest 12 V, ale bez powodzenia. W końcu nie mogąc utrzymać mojego elektrycznego narzędzia pomiarowego, wtyczki do pompy paliwa i włączania/wyłączania kluczyka, włożyłem lampę do styku i spróbowałem, zgadnijcie, brak 12 V, DOPÓKI nie uruchomicie silnika i zatrzymuje się, jeśli się zatrzymasz, a silnik się nie uruchomi. Po odkryciu tego postanowiłem przebudować zespół elektroniczny.
Teraz wtyczka wchodzi do zwykłego elektronicznego zespołu pompy paliwa.
Wewnątrz jest to przebudowane i przesyła 12 V bezpośrednio do pompy paliwa.
Urządzenie jest montowane z powrotem z uszczelnieniem, a następnie uszczelniane silikonem, aby zapobiec przedostawaniu się wody do małej wnęki, w której znajduje się elektryczna wtyczka pompy paliwa.
Użyłem narzędzia Dremel do wycięcia części spalonej elektroniki, a następnie użyłem styku pompy paliwa i przylutowałem go bezpośrednio do dna odbiornika wtyczki.
Dziękuję mtrevelino, z przebudowanym, zmodyfikowanym urządzeniem nie muszę kupować żadnego z tych kabli, które zasugerowałeś.
Zobacz załączone zdjęcia.
I jeszcze raz dziękuję wam wszystkim.
 

Attachments

#7 ·
Awaria sterownika pompy paliwa jest częstym problemem w starszych modelach 1200RT. Patrząc na twoje zdjęcie, wydaje się, że masz "ulepszony" FPC, ale z drugiej strony, twój NIE jest pierwszym z "ulepszonej" wersji, która uległa awarii. Na ten temat istnieje wiele wcześniejszych wątków na tym forum. Jeśli chcesz wiedzieć, oryginalna wersja FPC jest srebrna (odlew ciśnieniowy) w kolorze, podczas gdy "ulepszone" są malowane proszkowo na czarno.

Przeglądałem moje pliki, aby sprawdzić, czy zapisałem jakieś informacje o identyfikatorze przewodnika dla ciebie i natknąłem się na ten plik, który zapisałem i jestem pewien, że będzie dla ciebie interesujący!
 

Attachments

#9 ·
Ominięcie kontrolera jest świetne, aby zabrać rower do domu, ale nie jest dobrym pomysłem, aby uruchamiać go z pominięciem na dłuższą metę. Jest to jednostronny układ paliwowy, a kontroler wraz z czujnikiem ciśnienia paliwa reguluje ciśnienie paliwa. Starsze systemy mają regulator mechaniczny i odsyłają nadmiar paliwa z powrotem do zbiornika, a paliwo to chłodzi również pompę, ale ostatecznie podgrzewa paliwo w zbiorniku i wydziela więcej oparów. Wymyślono jednostronny system, aby wyeliminować nagrzewanie się paliwa w zbiorniku i zanieczyszczanie powietrza. Kiedy omijasz kontroler, ciśnienie paliwa jest takie, jakie może wytworzyć pompa, a nadmiar nie ma gdzie się podziać.
 
#11 ·
Oto więcej informacji na temat Twojego układu pompy paliwa
Myślę, że najlepszym miejscem na części może być Republika Południowej Afryki. Ale jeśli znajdziesz numer części za pomocą tej strony
Myślę, że będziesz mógł zamówić ją w warsztacie samochodowym BMW w Nairobi. Widzę również, że w Twojej okolicy istnieje klub na Facebooku. Widzę wiele informacji, gdy szukam części w Twojej okolicy.